Понякога в ежедневието се налага да комуникирате с агент за обслужване на клиенти в определена онлайн платформа или уебсайт. Следващият път обаче, когато имате намерение да се свържете с такъв, търсейки информация, трябва да знаете, че той може да вижда това, което пишете.

Това твърди читател на специализирания сайт Gizmodo.com, който за доказателство е изпратил скрийншот на кореспонденцията си с даден сайт. При него операторът е отговорил преди потребителят да е изпратил въпроса си, пише медията. В различни платформи вече има услуга за чат на живо, която предлага функцията "визуализиране в реално време", за да позволи на агентите своевременно да подготвят своите отговори преди клиентът да е изпратил запитването си.

Друг вид чатове в реално време предлагат Ikea, Paypal и McDonalds. Те също позволяват на операторите да виждат какъв текст въвеждат посетителите в сайта. Предимството е, че потребителите получават отговор моментално, а негативното - че целият процес бива проследяван от операторите, пише Money.bg

За създателите на опцията това е технологична иновация, която според тях ще доведе до по-голямо удовлетворение у клиентите. Когато обаче даден оператор отговори твърде бързо или пък преди още въпросът да е бил зададен, става прекалено плашещо и създава чувства за следене и липса на лично пространство у посетителя на сайта.

Тази функция става възможна благодарение на JavaScript, опериращ в браузъра на клиентите и засичащ какво се случва в определен сайт в реално време. Методът е еквивалент на интернет търсачките, които познават какво търсим, когато сме въвели само първата дума или първите няколко думи.

Компаниите могат да успокоят хората, като им съобщават предварително, че техните съобщения се виждат преди да бъдат изпратени. Ако си мислете, че това следене се отнася само до дигиталните ви дейности, далеч не е така. Трябва да сте внимателни и с телефонните си разговори.

Както стана ясно в статия на New York Times преди десетилетие, телефонните разговори се записват дори когато сте на режим "изчакване". За да ограничите този мониторинг и ако не искате операторите да научат нещо лично за вас, може да направите две неща. Първо, докато чакате да се свържете с оператор по телефона, заглушете разговора. Вторият съвет е да напишете въпроса си в отделен документ и направо да го копирате в чата, а не да го пишете директно там.