Българи разработиха нова електроника за автомобилния гигант Мерцедес. Инженери в софийския хъб на компанията Вистеон изобретиха революционна, по думите на екипа, система Mercedes-Benz User Experience, стана ясно на годишното представяне на дейността на Аутомотив Клъстер България. Електрониката в купето на новата A-класа на Мерцедес е резултат от все по-успешното сътрудничество между Даймлер и Вистеон, пише technews.bg.
От няколко години насам българските инженери се грижат за дефинирането на над 15 хиляди изисквания за софтуера – както за взаимодействието на продукта с автомобила, така и за потребителския интерфейс. Дизайн отделът и анализаторите на Вистеон подготвиха детайлна спецификация, която описва пълното поведение на продукта. След одобрение от автомобилния производител, няколкостотин души превърнаха спецификацията в софтуер с надеждно поведение и практична и луксозна визуализация.
Един от предизвикателните аспекти от самото начало на проекта бе разрешаването на противоречията между концепциите на Даймлер и концепциите на производителите на смартфони/мобилни операционни системи – Apple, Google, Baidu. Наглед простото свързване на смартфон с дисплей в колата всъщност изисква прецизно свързване на екосистемите на два технологични гиганта.
Задача от подобен мащаб бе успешно реализирана от експертните екипи на Вистеон България и то само в едно устройство, интегриращо в себе си управлението на няколко традиционно отделни продукта – инструментално табло, дисплей, хед-ъп дисплей, аудио система и модул за свързване с мобилни устройства.
От гледна точка на мултимедията, българският принос е в интеграцията на iPhone/ iPod, Apple CarPlay, Android Auto, аналогово и цифрово радио (DAB), възпроизвеждане на съдържание през Bluetooth и USB. Като допълнение към това бе реализиран и eCall – свързване с телефон за спешен случай при инцидент на пътя и Roadside assistance – свързване с портал на Mercedes.
Благодарение на разработката на Вистеон, в новите модели на Мерцедес кокпит инструментите предлагат графични интерфейси за управление на различни устройства в автомобила. Новата система има пълна интеграция с навигация, телефония, радио и мултимедия.
От гледна точка на механичната издръжливост на устройството, българското участие е във всички фази на разработка, като цялостен дизайн и архитектура, избор на материали. В България са направени и всички тестове за интеграцията на отделните хардуерни блокове и съответно оптимизацията на всички платки по цялостната система.
За да се осигури необходимото ниво на немско качество, всичките няколко хиляди продуктови изисквания са тествани интензивно в българския отдел на Вистеон за валидация на електрониката.
Още от категорията
Какво се крие зад възхода и абсолютния рекорд на биткойн?