
Ако ползвате услугите на български мобилен оператор се пригответе за увеличаване на месечната такса, която плащате. Поне два от големите оператори - A1 и Telenor, готвят индексиране на цените на абонаментните цени за частни и бизнес абонати и вече публикуваха информация за това в сайтовете си. Операторите започнаха и да изпращат SMS към потребителите с тази информация.
Не успяхме да видим такава информация в сайта нa VIVACOM, но в общите условия на компанията е включена клауза, която позволява да компанията да индексира цените на услугата не по-често от веднъж в рамките на една календарна година.
Във всички случаи индексирането е свързано с средногодишния индекса на потребителските цени (ИПЦ), който се публикува от Националния статистически институт (НСИ). Този показател показва нивото на инфлацията в страната, която расте през последните години. Днес например е отчетен рекорд в борсовата цена на тока.
A1 посочва, че това е довело и до увеличаване на разходите на компанията, но в същото време цените са останали без промяна, а мрежата е отчела все по-голямо натоварване. Индексирането ще доведе до поскъпване на месечните такси за частни и бизнес клиенти на мобилни и/или фиксирани услуги на A1.
Увеличението ще бъде с ИПЦ за 2020 и 2021 година. За миналата година този показател е бил 1.7%, а за тази ще бъде обявен през януари. A1 посочва, че се очаква той да бъде 2.4%, така че сумарното индексиране ще бъде с 4.1%. Това означава, че месечна такса от 30 лв например ще бъде индексирана с 1.23 лв.
А1 обещава да публикува информация в сайта си за увеличението и кога то ще влезе в сила, веднага след като компанията разполага с нужната информация. Компанията изтъква, че индексацията е предвидена в договорите и общи условия към тях и ще се приложи едновременно за двата периода през първото тримесечие на 2022 година.
Подобна е ситуацията и при Telenor. Компанията също планира увеличение за частните и бизнес клиенти с абонаментен план. Според компанията то ще бъде отразено във фактурите, издавани след 5 февруари 2022 г. и се очаква да бъде общо около 5%.
Още от категорията

Инвеститори изгубиха милиони след краха на LIBRA

Суперкомпютър: Краят на света ще настъпи до 25 години
