От бензиностанциите в Германия ще се изисква да осигуряват зареждане за електрически превозни средства като част от пакета за стимулиране на възстановяването от коронавируса в страната в размер на 130 милиарда евро, съобщава Reuters, цитирана от hicomm.bg. Освен това правителството увеличава и субсидията си за електрически превозни средства с 3 000 до 6 000 евро за автомобили, струващи по-малко от 40 000 евро. В комбинация тези мерки могат да бъдат голям тласък за налагането на електрически автомобили в страна, в която много от най-големите световни производители имат седалище.
В момента електромобилите са сравнително рядко срещани в Германия. По-малко от 2 процента от автомобилите, продадени там през миналата година, са били електрически, в сравнение с 32 процента за дизелови автомобили и 59,2 процента за бензин. Основен ограничаващ фактор за възприемане е притеснението за обхвата, като клиентите се притесняват, че няма да могат да се заредят, ако автомобилът им изчерпи батерията си, докато е на път. Новият закон е опит за промяна на това.
Въпреки увеличението, проучванията сочат, че Германия може да се нуждае от още зарядни устройства, за да могат електрическите автомобили да станат популярни. В страната има 14118 бензиностанции, но друг аналитичен доклад предполага, че за постигане на масов пазар ще са необходими около 70 000 станции за зареждане и 7000 бързи зарядни устройства. Страната разполага с 27 730 станции за зареждане на електрически автомобили към март 2020 г.
Все пак това е положителна стъпка за страна, в която автомобилните гиганти като VW, BMW и Daimler имат своето седалище. Много от тези утвърдени автомобилни производители вече инвестират сериозно в електрически превозни средства, след като скандалът „Дизелгейт“ сериозно подкопа зелените им усилия. Производителят на електрически автомобили Tesla също е в процес на създаване на първия си европейски завод в страната в близост до Берлин.
Германия не е единствената страна, която тази седмица обяви мерки за популяризирането на електрическите превозни средства. Вчера Франция обяви субсидия до 12 000 евро за закупуване на електромобил.
Още от категорията
Автопаркът на Пловдив се увеличава, близо 45 000 са новорегистрираните коли за 2024 г