Пореден опит да се прекратят манипулациите при техническите прегледи на автомобилите. Уредите във всеки пункт трябва вече да са свързани с „Автомобилна администрация”. Така данните от тях ще стигат автоматично, в реално време, до контролния орган, съобщи Нова тв.
Срокът, в който всички уреди от пунктовете за прегледи трябваше да се свържат с „Автомобилна администрация” беше 12 януари. Изключително нисък е процентът обаче на тези, които са успели. На много им се е наложило да закупят изцяло нова техника, за да се свържат с тази системата. В град Златица, където има само един пункт за прегледи, се е наложило да дадат над 30 000 лева за чисто нови уреди. А това съответно ще се отрази и на цените на прегледа.
„Доста средства и два дни време за монтаж. Оотделно обучението отнема един ден”, заяви Румен Иванов, председател на пункт в Златица.
И така – от днес данните от спирачния стенд, газ анализатора и димомера могат да се следят в реално време от контролните органи. Момчетата от фирмата, дошли тук да свържат системите, разказват повече.
„Системата автоматично ни казва дали автомобилът е изправен, или не”, каза Атанас Узунов, сервизен мениджър, фирма за оборудване с уреди за измерване.
Освен за пункта в Златица, от фирмата отговарят за още над 200 такива обекта. Едва четири обаче подават информация от уредите.
„Трябваше от 12 юли до 12 януари да инсталираме тези пунктове, но самата система беше готова в края на декември. Т.е. от края на декември ние сме започнали инсталирането”, каза още Узунов.
Потърсихме Министерството на транспорта и в частност автомобилната администрация, за да попитаме дали вече се извършва контрол и на какво се дължи забавянето. От там на този етап запазват мълчание.
От пункта в Златица обаче им подават информация и мислят за поскъпване на прегледите. Първият шофьор, дошъл тук след въвеждане на новата система, е подготвен.
„По-добре да се затегнат малко нещата. За да караш, трябва да плащаш. Мисля, че на никой няма да му е проблем 10-15 лв. годишно”, каза Любомир Симеонов.
Още от категорията
Ето кои са най-икономичните коли