Необходимостта да се затопля през зимата купето на автомобила с неговите ледени седалки и заскрежено кормило разваля настроението на безброй шофьори рано сутринта. Но има няколко способа тези мъки да бъдат съкратени.
Има няколко техники, които помагат значително да се ускори затоплянето на салона на автомобила след пренощуването на студа. Първата от тях е веднага след стартирането на двигателя да тръгнете за където ще пътувате.
Тази опция обаче не подхожда на всички и на всяка ситуация. Мнозина предпочитат да не натоварват двигателя и трансмисията "на студено" и да загреят колата на празен ход на двигателя.
Какво да направите тогава, ако искате вътре в колата да стане топло възможно най-бързо. Основният източник на топлина в колата, както се знае, е "печката". Но за да се затопли колкото е възможно по-бързо салона, тя трябва да бъде разумно и грамотно използвана.
Първо, климатичната система на автомобила трябва да се превключи в режим "рециркулация" - така че да не загрява ледения външен въздух, а вече леко затопления от купето. Благодарение на това атмосферата в автомобила ще достигне комфортна температура много по-бързо.
В този режим, обаче, се увеличава вероятността за запотяване на стъклата на колата, защото влагата, издишана от човек, няма да излезе навън, а ще циркулира в затворен кръг. Но това, изобщо не е толкова страшно в сравнение със студа навън. Освен това влагата бързо ще изчезне - веднага след като по-късно превключите климатика към затопляне на постъпващия отвън въздух.
Но само с "печката" ресурсите за отоплението на купето не се изчерпват. Не забравяйте, че системите за отопление на седалките, волана и стъклата (отзад и отпред) също са доста сериозни източници на топлина. Разбира се, по отношение на ефективността на отоплението с двигателя, те, дори събрани всички заедно, не са му равни, но също допринасят значително за борбата срещу студа. Затова ги включвайте без да се бавите.
avto.blitz.bg