Споровете на шофьорите дали акумулаторът е по-добре да прекара у дома мразовита нощ, или да си остане там, където му е мястото - под капака на автомобила, не са от вчера.
Какви са доводите на шофьорите, които предпочитат да свалят акумулатора и да си го приберат у дома? Те твърдят, че акумулаторът е уязвим и чувствителен при температури под нулата и замръзва като млада госпожица излязла в студа по минижуп. Ето защо, ако той прекара нощта на топло, рискът двигателят да не запали на сутринта, е сведен до нула. Да допуснем, че е така.
Шофьорите, които са на обратното мнение, също вадят тежки аргументи. Първо, в студа акумулаторът се разрежда много по-бавно, отколкото на топло. Второ, свалянето му може да доведе до проблеми с алармата, мултимедията и цялостната електроника на колата. И трето, носенето му напред-назад е много тежко.
Трябва да се отбележи, че мнението на експертите се доближава повече до това на противниците на свалянето на акумулатора - те са устойчиви на студ, не замръзват при отрицателни температури и не се нуждаят от нощуване в топло помещение, пише auto.blitz.bg. Но и те имат необходимост от постоянно обслужване - проверка до каква степен са заредени и почистване на клемите.
Изправните и заредени акумулатори е най-добре да си седят под капака на колата, където им е мястото. Но ако става дума за стари, дефектни и разредени до нула, препоръките са по-различни - те не бива да се държат дълго на студ. Даже не само на студ. Желателно е колкото се може по-бързо да бъдат отправени на гробището за умрели акумулатори, но това вече е друга история...