Автомобилните компании планират през следващите няколко седмици постепенно да възстановяват работата си на един от най-засегнатите от коронавируса пазари. Заводите в Испания се готвят да заработят отново, след като индустрията се оказа парализирана от средата на март заради бързото разпространение на COVID-19 в страната, става ясно от публикация на Cinco Días.

Със спирането на производството на 16 март беше спряно производството на традиционно над 50 000 автомобила всяка седмица. Спирането на работа за компаниите от индустрията засегна пряко 60 000 служители, заети в сектора, както и още 350 000 души, свързани с веригите за доставки и други съпътстващи дейности.

Първите стъпки правят Michelin и Renault. Първата от тях възстанови работата в заводите си в градовете Валядолид и Аранда де Дуеро още в понеделник, а от днес трябва да заработят и тези във Витория и Ласарте. До сряда врати трябва да отворят още фабриките на Renault във Валядолид и Севиля.

Испанската марка Seat, която е част от групата на Volkswagen, планира да възстанови работата в своята база в близост до Барселона до края на април. Това е най-големият завод в автомобилостроенето в Испания, като от там през 2019 година са излезли над 500 000 автомобила от моделите Leon, Ibiza, Arona, както и от A1 на Audi.

Ford, която има база във Валенсия, няма да работи в Испания поне до 27 април, става ясно от официално съобщение на компанията. Това решение идва в унисон с политиката на производителя за всичките му операции в Европа, които ще останат блокирани поне до 4 май.

Лидерът в индустрията Volkswagen също ще възстанови работата в испанската си фабрика в град Памплона на 27 април, а Mercedes-Benz възстановява операциите си във Витория ден по-рано. От друга страна от групата PSA все още не посочват конкретна дата кога ще отворят отново производствата си във Виго, Сарагоса и Мадрид.