Често критикуваният секситки маркетинг все още съществува и има огромно бъдеще. Особено в света на порнографията. През юни порносайтът xHamster проведе анкета сред 50 хил. потребители за това каква е "съвършената жена" Резултатът, който не е изненадващ, носи в себе си много клишета и стереопити, свързани със създаването на образа на хиперсексуалната жена. И така според представите на мнозинството тя е евразийка, напълно епилирана, с дълга коса, бисексуална и най-вече не е феминистка.
"Съвършената жена" е машина, реализираща пълния спектър на мъжките фантазии - от сексизма до расисткия и бисексуалния фетишизъм. Този резултат ме кара да искам да умра", пише журналистът Карина Се.
"Първият, повдигнат в анкетата, проблем е сексуалността на тази въображаема жена. Свидетели сме на приписването на хиперсексуални свойства на бисексуална, която е достъпна за мъжете и мъжките очи. Тя може да спи със жени, но при това мъжът също трябва да участва", резюмира Алиса, съучредител на Paye Ta Bi, акаунт в Instagram, посветен на толератността към бисексуалността.
"Бисексуалните и евразийки все още страдат от сексуалните стереотипи спрямо тях", пише журналистът Фредерик Скарбонши за Slate.fr.
"Резултатите от анкетата показват не сексуално разкрепостена жена, а бисексуална, която се стреми да удовлетвори желанията на хетеросексуалните мъже. Тя е бисексуална, а това значи - достъпна за тройки, но не с двама мъже, а само за удоволствието на един хетеросексуален мъж", допълва още Алиса.
В хода на проучването 40% от анкетираните са посочили, че искат съвършената жена да е бисексуална.
Друг фетиш е смесената раса. Ако внимателно се погледнат резултатите от анкетата, то повечето анкетирани смятат, че "съвършената жена" е бяла (почти 40%). Все пак от xHamster решават да създадат образа на евразийката и така всеки десети е посочил, че предпочита азиатка.
"Широката подкрепа за азиатките не ме учудва", пише Грей Ли, автор и създател на блога La petite banane и подкаста Kiffe ta Race. В обществото дълбоко се е вкоренила идеята, че хората от "смесената раса" са по-привлекателни. Смята се, че тези хора са по-красиви и това схващане може да сложи край на расизма", разсъждава още Ли.
Третият и най-проблемен момент е отговора, че съвършената жена не трябва да е феминистка (според 60% от анкетираните).
"В действителност "феминистка" остава мръсна дума. В моето обкръжение все още има жени, които се наричат хуманистки, но е и феминистки или които са търпели нападки заради използването на този термин", споделя Олимп де Г., режисьор на алтернативно аудио и видео порнография.
Според него погрешният поглед върху феминизма нанася сериозни щети на жените, отказващи да признаят тази дума: "Много е тъжно, защото това е неправилно разбиране за същността на феминизма, който включва в себе си и женската сексуалност. Жената-феминистка се разпорежда свободно с тялото си и своите желания. Всички трябва да са заинтересовани идеалната жена да е такава. Какво по-хубаво от това да си в леглото с партньорка, която познава тялото си и е там не само заради мъжкото удоволствие?"
"Сексисткият момент в това изследване е, че за личността на съвършената жена е зададен само един въпрос. Пита се дали тя е феминистка, но не и какво работи или с какво се занимава?", забелязва Ана, съучредител на Paye Ta Bi.
"Феминизмът е равенството с мъжа. Да кажеш "тя не трябва да е феминистка", означава, че при равенство с мъжа тя не предизвиква неговата ерекция. Тя просто трябва да мълчи", продължава Ана.
Между другото сайтът xHamster е решил да нарече съвършената жена Шай (Shy, от англ. - срамежлива).
Периодично появяващата се критика по адрес на Шай е в това, че е измислена само въз основа на желанията на хетеросексуалните мъже, пише френското издание Slate.fr.
"В нея ние откриваме всички фантазии и проблеми, които съществуват в главите на някои момчета. Още не сме приключили борбата за нашите права, тъй като тук всичко се смесва и се пресича: правата на жените, правото на сексуалност, правото на удоволствие при равни условия с мъжете.", казва Ана.
Още от категорията
"Гунди - легенда за любовта" е първият филм с над 500 000 продадени билета в България