Компанията Starbucks, притежаваща мрежа от около 28 000 кафенета в САЩ и Канада, се отказва от използването на пластмасови сламки при продажбата на студени напитки и вместо тях ще използва специално разработени капачки.

Изключение ще бъде направено само за фрапучино – кафе с лед и разбита сметана, което ще се продава със сламка, направена от хартия или друг подобен материал, информира БГНЕС.

Първи с нововъведението ще се запознаят посетителите на кафенетата в Сиатъл и Ванкувър, а през 2020 година новите правила ще бъдат въведени навсякъде.

"Решението на Starbucks да се откаже от сламките за еднократна употреба е силен пример за това каква роля могат да изиграят компаниите за намаляването на замърсяването на световния океан с пластмасови отпадъци. В условията, когато 8 милиона тона пластмасови боклуци попадат ежегодно в океана, ние не можем да допуснем частните компании да остават настрана от решението на този проблем", заяви директорът на неправителствената организация "Море свободно от замърсяване" Никълъс Мелос.

Капачките, които ще сменят сламките, са изработени от полипропилен, но те могат да бъдат преработвани. "Пластмасовите сламки не могат да бъдат преработени, докато капачките могат", заяви директорът на отдела за опаковки на компанията Starbucks Крис Милн, подчертавайки, че така се създава образец за подражание и за другите компании.

Припомняме, че и хранителната верига магазини Лидъл до 2019 година също спира от продажба пластмасовите изделия като сламки за пиене, чаши, чинии и прибори за еднократна употреба, както и пластмасови клечки за уши, които се предлагат във всички 89 магазина в страната. Пластмасовите продукти ще бъдат заменени с алтернативни такива, направени от рециклируеми материали, които компанията разработва в момента със свои партньори и доставчици.

Край на пластмасовите сламки и чинии от Lidl! До края на 2019-а ги спиратТова е първата стъпка по пътя към по-голямата цел за намаляване на използваната пластмаса с 20% до 2025 г.