Нискотарифната ирландска компания Райънеър (Ryanair) ще прекрати за 12 часа онлайн резервациите на билети и чекирането, за да обнови сайта и мобилното си приложение, съобщи Би Би Си.
Компанията уточни, че спирането на услугата ще бъде от 17 часа британско време (19 часа българско време) в сряда до пет часа сутринта (7 часа сутринта) в четвъртък. Тази мярка се налага заради обновяване на компютърните системи.
Райънеър се извинява за неудобствата, което това ще породи, и призовава клиентите си, които трябва да се чекират, да го направят преди затварянето на сайта.
Ирландският авиопревозват отбелязва, че управлява най-големия сайт за пътувания в Европа.
Всеки ден сайтът е посещаван от около 1,5 милиона души, като всекидневно са сваляни 22 700 бордни карти.
Политиката на Райънеър е да таксува с допълнителни 55 британски лири пътниците, които трябва да се чекират на летището, а компанията отбелязва, че всички такси се запазват.
Онлайн чекирането обаче е отворено само за период между 48 часа и два часа преди излитането за пътниците, които не са платили допълнително за място.
Райънеър днес отчете повишение на трафика с 11 процента за октомври, когато компанията е превозила 13,1 милиона пътници.
През октомври авиопревозвачът трябваше да отмени около 300 полета заради стачка на товарачите на летище Завентем в Брюксел, лошото време и недостига на диспечери във Великобритания, Германия и Франция.
Същевременно синдикатът на германските пилоти съобщи днес, че не изключва възможността за още стачки в Райънеър.
Миналия месец профсъюзът нарече решението на компанията да закрие базата си в Бремен "обявяване на война" на синдикатите и подчерта, че решението трябва да бъде отменено, за да има напредък в преговорите.
Райънеър се сблъска с поредица стачни действия в Европа тази година. Освен това е критикуван за въвеждането на нови правила за заплащането на багажа миналата седмица.