Китайските автомобилостроители ще са завладели една трета от световния пазар до 2030 г. и към съответния момент ще продават 9 млн. коли годишно извън Китай. Това прогнозира консултантската компания Alix Partners, цитирана от ДПА.
В Европа това ще бъде за сметка на европейските, японски и корейски марки, според експерти в бранша.
Производствените разходи за електромобил в Китай са с една трета по-ниски, отколкото в Европа, циклите в развойната дейност са по-кратки от тези на глобалните конкуренти, а китайските производители разширяват пазарния си дял с "агресивно ценообразуване", установява изследването.
"Новите мита на ЕС за китайските коли могат да забавят вноса в краткосрочен план и да подкрепят продажните цени, но също така и ще ускорят местното производство на китайски автомобили и компоненти в Европа", посочва експертът в сектора Фабиан Пионтек.
Германските производители също усещат конкуренцията на китайските автомобилостроители в Китай, пише БТА.
Редица компании през последните години са насочили вниманието си към производството на електромобили, макар растежът в търсенето да се забавя. Пазарният дял на електромобилите в Европа все пак скочи от 20 процента тази година до 45 процента през 2030 г., прогнозира Alix Partners.
Още от категорията
Виж всички
САЩ отхвърлиха офертата на Xtellus за активите на „Лукойл"