
Холдингът „Аутостраде пер л’Италия”, контролиран от инфраструктурната група Атлантия, е оператор на участъка от магистрала А10, свързваща френската граница с Генуа. Мостът „Моранди”, който рухна, беше част от тази магистрала.
Проблеми със съоръжението са възникнали малко след неговото изграждане през 1967 г. Някои от носещите кабели са били укрепени през 90-те години на миналия век, казаха експерти.
Последното проучване е било направено през ноември миналата година. В него се констатира, че вантите на участъка от моста, който по-късно рухна, са реагирали на вибрация по начин, който не отговарял на очакванията, и че това налагало още инспекции. Според изследването тази аномалия на реакцията на кабелите на вибрация може да е била свързана с корозия на метала на някои кабели.
Една от особеностите на моста е, че неговите кабели са "опаковани" с бетон, което прави много трудно оценяването на тяхното действително състояние.
Цитираните италиански ежедневници посочват, че компанията „Аутостраде пер л’Италия” е обявила през май търг на стойност 20 милиона евро за укрепване кабелите на моста, които не са били подсилвани от близо 20 години.
Засега компанията „Атлантия” не е коментирала информациите на двете издания, които се позовават на изследване на инженери от миланския Политехнически университет.
„Аутостраде пер л’Италия” твърди, че е проверявала състоянието на моста на всеки три месеца, както трябва по закон, и е извършвала допълнителни проверки, като е наемала външни експерти.
В. "Стампа" пише още, че вече се работи по проект, който да замести рухналия мост. Той би могъл да бъде завършен догодина и да струва 100 милиона евро. Ще има две платна във всяка посока, които ще са по-широки от досегашните две платна на моста „Моранди”, плюс аварийно платно.
Още от категорията
Виж всички

Полша вдигна бойни самолети, след като Русия атакува Украйна

Акценти
Виж всички





Море от любов залива Пловдив в почивните дни

Бизнес вечеря с вкус от шест държави в сърцето на Пловдив


Темите на Traffic News
