
Италианският вицепремиер Луиджи ди Майо обвини за недобрата поддръжка на рухналия виадукт компанията собственик на тази част от магистралата.
„Отговорните за това имат име и фамилия и те са компанията „Аутостраде пер л’Италия”. След години, през които се казваше, че частниците щели да управляват нещата много по-добре, се озоваваме лице в лице с един от най-големите концесионери в Европа, който твърди, че този мост бил сигурен, пише 24 часа.
„Аутостраде” е трябвало да се грижи за поддръжката, а не го е правел. Първото нещо, което трябва да направят сега неговите шефове, е да си подадат оставката ”, каза Ди Майо пред италианските медии. „Аутостраде” е акционерно дружество, чиято дейност е свързана с управление на части от магистрали, както и с поддържането им.
То е част групата „Атлантиа”, чийто основен акционер е фамилията Бенетон, която е собственик и на известната текстилна компания. Според Ди Майо в случай на неизпълнени задължения е възможно да бъде отнета концесията от собственика и глоба до 150 млн.евро. Аутостраде не е извършил поддръжка на моста Моранди.
Министърът на инфраструктурата Тонинели вече е задействал процедурата по отнемането на концесията», каза Ди Майо. Той допълни, че управлението на магистралата може да мине към държавата. На Аутостраде плащаме най-високите магистрални такси в Европа, а те плащат много ниски данъци, защото са част от финансовата група на Бенетон в Люксембург, подчерта Ди Майо.
Още от категорията


Иран няма да преговаря със САЩ за ядрена сделка
