Facebook Inc. отчете рекордна печалба за последното тримесечие на 2018 година въпреки изключително тежкото второ полугодие, изпълнено с негативни разкрития за компанията. Това накара главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг да заяви, че гигантът е оставил най-лошото зад себе си и ще се фокусира през тази година в нови продукти, пише Wall Street Journal. Финансовият резултат за последните три месеца на изминалата година показват ясно, че рекламодателите все още виждат Facebook като мощна платформа за достигане на потребителите. Както и че самите потребители не напускат масово социалната мрежа, въпреки скандалите около личните им данни. Зукърбърг заяви, че компанията излиза от период, в който се е фокусирала върху сигурността и през тази година ще се концентрира върху иновациите. През последните 18 месеца "съдаването на нови услуги не бе приоритет", заяви той. "Ще продължим да правим грешки по пътя, но сега имаме ясна посока".
Инвеститорите се зарадваха от резултатите, както и от промяната на тона на основателя и главен изпълнителен директор. Акциите на социалната мрежа се покачиха с почти 12 процента до $168. Преди това, за периода от юли насам, пазарната капитализация на компанията се свие с около 34 процента, след като Facebook предупреди за забавяне на растежа на приходите и по-високи разходи.Социалната мрежа отчете печалба на акция от $2,38 през четвъртото тримесечие, което обикновено е периодът, в който рекламодателите харчат най-много.
През същия период на миналата година печалбата на акция бе $1,44. Печалбата се покачва до $6,88 милиарда от $4,27 милиарда. Приходите растат с 30% до $16,91 милиарда, над очакванията на анализаторите за $16,40 милиарда. Това е най-бавният темп на растежна приходите на социалната мрежа в историята на компанията.Четвъртото тримесечие приключва една от най-трудните години в 15-годишната история на Facebook. Рискове все още има, както стана ясно по-рано в сряда, когато в редица издания се появи информация, че социалната мрежа е плащала по $20 на тийнейджъри за неограничен достъп до информацията в техните телефони и начина, по който ги ползват. Apple изтегли въпросното приложението за iPhone, но то остава активно за Android.
На най-печелившите пазари на Facebook - Съединените американски щати и Канада - компанията е добавила 1 милион потребители в своите приложения. В Европа техният брой се увеличава с 4 милиона. Тези цифри са важни за Facebook, тъй като 70% от приходите идват от тези пазари. В същото време компанията успява да "изстиска" и още печалба от тях. В САЩ и Канада средните приходи от един потребител се увеличава с $8,10, а в Европа - с $2,21. Facebook дори смята, че има още възможности за увеличаване на приходите от един потребител с по-ефективно насочване на рекламите.През тази година се очаква Facebook да контролира 20,5 процента от пазара на дигитални реклами. Google е на първо място с 31,3 процента дял, по данни на eMarketer. В развиващите се региони Facebook все още успява да увеличава потребителите си с бърз темп. В Азия те са се увеличили с 16 милиона, а в останалата част на света - с 8 милиона. Там социалната мрежа не успява да печели толкова, като средните приходи от един потребител в Азия са се увеличили с 47 цента спрямо година по-рано.Като цяло, над 1,5 милиарда души използват Facebook всеки ден, а 2,3 милиарда всеки месец,.
Източник: Money.bg