
Авиокомпаниите се готвят за ключова роля в разпространението на ваксините по света. Секторът е един от най-пострадалите от кризата и по този начин може да му се даде тласък към възстановяване и оцеляване.
Големи предизвикателства очакват превозвачите, които ръководят въздушния транспорт, както и производителите на лекарства, логистичните фирми, правителствата и международните агенции, планиращи разгръщането в мрежи, засегнати от пандемията, пише Reuters.
Огромните усилия трябва да помогнат на участващите авиокомпании да намалят загубите си от кризата, казват експертите, като същевременно донесе допълнителни ползи за по-широкия сектор, от подкрепа на ценообразуването и приходите до възстановяване на маршрутите.
Разработването на ваксини в рекордни срокове е най-лесната част или „еквивалентът на изграждането на базовия лагер в Еверест“, според директора на ваксините на Световната здравна организация Кейт О’Брайън.
„Доставката на тези ваксини, доверието в общностите, приемането на ваксини и гарантирането, че хората всъщност са имунизирани с точния брой дози - (това) е необходимо, за да се стигне до върха“, каза тя наскоро.
Великобритания е на път да стане първата държава, която започва да администрира удара Pfizer-BioNTech, който изисква съхранение под минус 70 Целзий. Изстрелът на Модерна, съхраняван при -20 ° С, е близо отзад.
На опашка за основни роли са специалисти по товарни превози и авиокомпании с големи товарни оръжия - като германската Lufthansa, Air France-KLM и базираната в Хонконг Cathay Pacific - често по договор за спедитори и интегратори като UPS, Fedex и DHL.