Серена Уилямс - вероятно най-добрата тенисистка в историята, се очакваше да обяви края на кариерата си на единия от турнирите от “Големият шлем” - част от продължаващия все още US Open, откритото първенства на САЩ.

Е, в крайна сметка след загубата си в третия кръг от играещата за Австралия Айла Томлянович, Уилямс малко замота отговора на въпроса дали това наистина е последната ѝ поява на корта. За сметка на това зашемети всички с тоалета си. 

 

Серена винаги се е интересувала от мода, даже като млада учи за дизайнер, макар че така и не стига до диплома. В началото на века вече като изгряваща и даже изгряла звезда тя сменя Puma с Nike със задължителното условие, че ще ѝ представят креативен контрол върху тоалетите, с които тя излиза на корта. Като резултат сарториалното (така са наричали дрехите, ушити по индивидуална поръчка) ѝ резюме за 25 години е не по-малко от тенисното - там са и екипът от първия ѝ триумф на “Ролан Гарос” (2002), вдъхновен от екипите на камерунския национален отбор по футбол, който беше забранен от ФИФА, и знаменитият нюйоркски аутфит от дънкова минипола и кроптоп, няколкото гащеризона (или комбинезона, който както си го харесва), и уимбълдънският тренчкот и, разбира се, роклята с пола пачка на дизайнера Върджил Абло.

Късната Серена започна да влага в модните си заявки допълнителен смисъл според духа на времето. Например смелият гащеризон от “Ролан Гарос” 2018, който ръководството на турнира сметна за неподходящ, навяваше супергеройски асоциации и беше посветен на проблемите ѝ с майчинството, защото Серена едва не умря от следродилни усложнения през 2017 г. Година по-рано излезе на корта на “Уимбълдън” с шлейф, който очевидно намекваше за кралския ѝ статут в тениса, а в Париж през 2019 г. на роклята ѝ беше изписано “Майка”, “Шампионка” и “Богиня”.

Естествено, че на евентуалния си последен турнир на великата си кариера Серена нямаше как да дефилира в нещо скромничко. В мача от първия кръг, който счупи рекорда за зрители на корт “Артър Аш” - 29 402, тя се появи по блестящ начин. Буквално. 

 

 

 

Върху черна рокля с почти светещ корсаж и дълги ръкави, вдъхновен от костюмите на състезателките по фигурно пързаляне, отново имаше мантия - още по-блестяща. С камъчета беше обсипано и якето, както и лентата на главата. А на маратонките имаше над 400 камъка във вид на съзвездия плюс златна значка с надпис “Кралица” на връзките. 

 

 

Полата на роклята беше шестслойна - заради шестте ѝ титли на US Open, но след мача самата тя призна, че е махнала четири, защото прекалено натежавали.

В прессъобщението на Nike по повод роклята се казва, че тенисните аутфити на Серена винаги се определят директно от влечението ѝ към модата и знанията, получени по време на колежа, а за този US Open тя въобще сама си е измислила всичко.

Две седмици преди началото на турнира във видео за сайта на списание “Вог” Серена разказа, че през 2003 г. преди първата си победа на Australian Open сама си преправила роклята - пришила от вътрешната страна сутиен, а на презрамките сложила блестящи камъчета. През следващите 20 години тя се превърна в може би най-великата спортистка на всички времена, но и остана вярна на себе си.