
Екипажът на АСК „Пловдив“ Георги Гераджиев/Георги Гаджев направи дебют на рали Мармарид което през следващия сезон ще присъства и в календара на Световния шампионат (WRC). Състезанието бе кръг от шампионата на Турция и част от Eвропейския рали трофей (ERT) на Международната автомобилна федерация (FIA) – Балканска зона. След някои добри времена в хода на ралито, за съжаление Гераджиев и Гаджев бяха принудени да напуснат надпреварата след серия от технически проблеми с техния Форд Фиеста R2, с който се състезаваха в клас RC4 – автомобили с един задвижван двигателен мост до 1600 куб.см.. Преди отпадането екипажът се движеше на 11-то място в генералното класиране и 2-ро в класа.
Рали Мармарис бе едно много тежко предизвикателство, коментира пловдивският пилот Георги Гераджиев. През лятото имахме проблеми с колата и участието ни до края на сезона (след последното за нас румънско Рали Молдавия Бакъу от средата на месец юни) бе под сериозен въпрос. Заминахме с една единствена цел – да се подготвим за следващата година. Още от опознаването се разбра, че ралито е направено с много усилия от страна на организаторите, а специалните етапи бяха уникални. Започнахме със силно представяне на шейкдауна (който представлява официалната тренировка преди старта), където записахме най-добро време сред автомобилите с един двигателен мост.
На първия специален етап имахме нещастието да караме на две минутни интервали и често попадахме в облак прах от предния автомобил. Ситуацията се подобри след като организаторите промениха интервалите на стартиране през три минути – темпото ни се вдигна и записахме силни времена. За нещастие обаче последва проблем с горивната помпа и колата започна на гасне в преходите между етапите. След СЕ5 усетих силна нестабилност в задната част на колата и впоследствие стана ясно, че задната лява главина е разположена в неестествено положение. При по-подробен оглед по-късно бе установено, че повредата е сериозна и няма как да продължим в състезанието. Не се отказахме от възможността да покараме и продължихме по правилата на системата „Рали 2“, която позволява на отпаднали екипажи да участват отново на следващия ден. За съжаление в края на СЕ9 колата отново загасна и за съжаление това наистина бе краят на ралито за нас. Мисля, че се представихме много силно като преди отпадането вървяхме втори в класа и първи от автомобилите Форд Фиеста R2 с атмосферни мотори до 1600 куб.см., каза още Гераджиев.
Още от категорията


Окончателно! Мачът на Григор Димитров няма да се играе днес

Ливърпул може да направи още един рекорд във Висшата лига
Акценти

Община Пловдив има нов зам.-кмет по транспорта

Какво очаква Рак, Лъв и Дева през месец МАЙ?

Наръгаха мъж след масов бой в Столипиново, в болница е

Откриха трупа на пловдивчанка на плаж в Бургас




