Пожарният автомобил Ивеко Магирус TLF 3000/300, който се обърна при неизвестни обстоятелства на мост край Куклен, и това доведе до смъртта на 48-годишния пожарникар Илиян Попов, е модел – потенциален убиец, твърдят пожарникари. За последните две години това е четвърти инцидент с този модел пожарни автомобили след тези в РДПБЗН Ловеч на 05.03.2017 г, в РДПБЗН Бургас на 13.08.17 г. и в РДПБЗН Велико Търново на 16.03.18 г.
В предните три инцидента, се стигна до различни леки и средни наранявания на пожарникарите от екипите на катастрофиралите пожарни автомобили. Този път обаче се случи най-лошото. Загина пожарникар.
Общото мнение е, че поради конструкцията на тези камиони (серията TLF), центърът на тежестта, когато камионът е с пълни водни резервоари, е много високо, което лесно води до подхлъзване и преобръщане на машината. Заради подобен случай в Германия местните противопожарни служби ще съдят производителя. На седми август 2017 година, противопожарен автомобил - цистерна Магирус TLF 20/40 се преобръща по време на тренировка на екипаж и катастрофира в стена. Загива един пожарникар. След разследване, приключило 6 месеца по-късно, прокуратурата в Германия обявява, че водачът няма вина за инцидента. Направените експертизи заключават, че TLF машините на Магирус са с много висок център на тежестта и при скорост от 30 км/ч, с колкото се е движила катастрофиралата пожарна, водачът не е можел да предвиди, че машината ще се преобърне. По този случай, Федералната автомобила инспекция на Германия инициира проверка за съответствие със стандартите на машините Магирус TLF
Като се прибави към всичко това фактът, че завоят, на който фаталната за Илиян пожарна се преобръща в Куклен, е много коварен, става ясно, че вината не бива да се търси единствено във водача. Явно е, че, управлявайки такава машина, дори и навлизането с ниска скорост в завой е потенциално опасно.