Над 1 час продължиха дебатите около поскъпването на Синя зона в Пловдив. Опозицията и част от управляващиет в лицето на ДСБ заявиха категоричната си позиция против увеличаването на Синята зона, тъй като не се предлагат алтернативи, както и че има немотивирано поскъпване.

Александър Сиди от ВМРО поиска предложението да бъде отложено и да се проведе една по-широка дискусия за решаването на проблема с паркирането в централната градска част. Неговият колега от ВМРО Стефан Послийски изтъкна, че не е нормално паркирането на "Отец Паисий" и до Трето районно в Кършияка да бъде на една и съща цена. Той прогнозира, че хората масово ще спират на аварийни с включени двигатели и ще вършат работота си из центъра, което допълнително ще замърсява въздуха.

Радослава Ташкова от ГЕРБ заяви, че Общината се грижи за това да има алтернативни начини за придвижване из центъра – като градски транспорт и велоалеи, които да ограничат струпването на коли, както и замърсяването на въздуха.

След множество коментари и предложения и от двете страни на барикадата кметът Иван Тотев взе думата, за да мотивира решението за поскъпване на платеното паркиране. Той обясни, че паркирането в Синя зона не е социална услуга, а увеличаването й не цели да се трупат приходи в бюджета, а да спре хаосът с паркирането в центъра.

Платените паркоместа в Синя зона са малко над 2000, а близо 1000 са пропуските, които са издадени на хора, които живеят на въпросните улици, което автоматично прави 50% заетост. Изключително голяма е и натовареността на улиците около Главната, което пък прави невъзможно хората да паркират и да свършат работата си. В същото време по паркингите винаги има свободни места. Въвеждането на Синя зона в съботния ден цели единствено да се преустанови тежката ситуация с липсата на паркоместа през тези дни.

Кметът изтъкна, че ако увеличаването на билета на Синя зона на 1,50 лв. от 1 май не даде резултат, цената ще се увеличи с още 50 ст. И още догодина тя може да стане 2 лв. на час.

Още новини четете ТУК

TNS.bg