
" Ние сме наясно, че в град като Пловдив Синя зона трябва да има, но на този етап анализите, които нашите експерти и общинският съветник Руси Панчев са направили, сочат, че тази зона в този и вид и обхват, е крайно неефективна и се явява нов, допълнителен данък за пловдивчани. Точно поради тази причина смятаме, че пловдивчани трябва да си кажат думата и наесен след местните избори, когато сегашното управление бъде сменено, организираме обществено допитване". Това заяви на пресконференция в Пловдив днес народният представител от Патриотичния фронт Славчо Атанасов.
На нея общинският съветник Руси Панчев представи анализ, според който ОП „Паркиране и репатриране“ е по-скоро за издръжка на хора, вместо да е ефективна дейност при урегулиране на паркирането, и да генерира приходи.
"Синята зона заема една трета от града, а е със заетост - едва 30 %. Нормално е да се търси 6 %-на заетост. 210 служители работят в него от март, тази година. На един инкасатор се падат по около 15-16 места. За сравнение - в София на един инкасатор се падат по около 80 до 100 места. Печалбата от дейността на Синя зона е 900 000 лв. за една година, което за такъв вид дейност е изключително малка“, посочи Руси Панчев.
В същото време той цитира данни от отчета на кмета за 2013 година, според които става ясно, че от репатрирането на автомобили са генерирани приходи в размер на 133 360 лв. Данните на ОД на МВР обаче сочат, че за същата година са репатрирани 12 402 броя МПС, което/по 30 лв. на МПС/ прави многократно повече - 490 000 лева. За 2014 година същата тенденция се запазва.
Славчо Атанасов бе категоричен, че след изборите наесен трябва да се направи пълна ревизия на работата на предприятието ОП „Паркиране и репатриране“ заради неяснотата за движението на парите, генерираните приходи и разходи.
По думите му е нужно не само обществено допитване, но и радикална промяна на дейността на Синя зона, направена на базата на обстоен анализ.
"Синята зона се прави, за да урегулира паркирането и е в полза на гражданите, а не да ги натоварва финансово, създавайки им затруднения. Аз не желая да печеля, натоварвайки пловдивчани с един такъв втори данък - категоричен е Славчо Атанасов.- В Централна градска част трябва и могат да бъдат урегулирани терени за обществени паркинги. Ще припомня, че в мандат 2007-2011 разкрихме около 6 хиляди паркоместа. Което, обаче е недостатъчно. Затова и недоумявам защо кметът Иван Тотев продаде единствения терен от около 4 дка, предвиден за паркинг като обществено застрояване. С решение на ОбС теренът на бившия ТЕЛК, също предвиден за обществено паркиране - се продава отново. Ще посоча още един красноречив факт - в бюджета за тази година за паркиране около Колодрума са предвидени 2 млн. лв и нито лев за паркиране в града ", заяви Славчо Атанасов.
Общинският съветник Руси Панчев посочи като конкретни предложения още: Синята зона да бъде намалена радикално на около 1000 места, цената на SMS-таксуването да бъде намалена от 1.20 лв. на 1 лев, броят на паркоместата на един инкасатор да стане около 80/вместо сегашните 15/, цената на паркиране в паркинг да стане 1 лев/ вместо сегашните 2 лв/, както и да има половин час бонуси за паркинг, преференциалното паркиране да обхване собствениците или наемателите на офиси.
Още от категорията

Национален съвет на ПП ще решава за вота на недоверие

Ева Майдел поздрави Желязков за ясния курс към еврозоната

Акценти



Зингаревич ще предложи 3 варианта за бъдещето на Ботев

Рекорд! В Казанлък приготвиха най-дългата вита баница с рози




