Преди да влезе в сила дерогацията цената на най-масовият тип гориво - дизела беше около 3,35 лв. С влизането ѝ в сила от 1 декември цената на дизела спадна драматично с до 90 стотинки. През пиковия летен сезон използвахме най-евтиното гориво в цяла Европа. Тогава горивото стигна 2,45 лева за литър. Делян Добрев търсеше едно левче - ето го. Това каза пред bTV Венко Сабрутев от "Продължаваме промяната".   

Цените пък в съседните държави били около 4 лева на литър. Това се отнасяло за Гърция, Румъния, Сърбия. При условие, че има недостиг на най-големите пазари - Германия, Австрия, Румъния и техните рафинерии имат проблеми, някои от тях излизат в планови ремонти. И ако нашата рафинерия излезе от експлоатация, ние можем да предположим, че цената на горивото ще мине тази при нашите съседи, каза още той. 

И обясни, че 12 г. "Лукойл" не е плащал данъци. За да могат те да преработват руски суров петрол трябваше да го направят през българска компания. Според докладите от експертите и службите рязкото спиране на дерогацията ще доведе до дефицит на горива в България, рязко увеличаване на цените и инфлацията, каза още той. И беше категоричен, че от дерогацията печели българският потребител. Той обаче не каза колко печели "Лукойл" откакто е спряла дерогацията, нито колко пари са влезли в хазната от данъка за свръхпечалба. "Мен повече ме плаши да слушам експерта Делян Добрев, в кабинета "Борисов" 1  хора се палеха по улиците. Той какво ни казва, че "Лукойл" купува политици. Това от личен опит ли го казва? Казва, че "Лукойл" е трябвало да плати данъци - 12 г. по 3 млрд. Ами това, че ползваха пристанище на цената на два магазина в мола? Ами това, че изпълнителният директор на "Лукойл" играеше карти с техния председател... Кой експерт да послушаме? Това, което трябва да направим за гражданите е да осигурим най-ниска цена на горивата, каза още той.