За поредната скандална ситуация на Летище Пловдив, сигнализираха наши читатели и служители на аеропорта. Въпреки тежката  ситуация на него редица служители са „заслужили“ увеличение на заплатите, но за други сечта продължава.

TNS.bg научи, че ръководството на летището е въвело нова структура на персонала „на тъмно“. Без тя да е гласувана от Борда на директорите и съгласувана със синдикати, структурата е регистрирана в НАП и касае новите длъжностни характеристики, договори и заплати.

Тя е регистрирана в НАП на 8-ми декември, а седмица по-късно служителите на летището са били принудени да подписват новите си договори. На голяма част от персонала са предложени нови условия, според които договорите им се превръщат от безсрочни в срочни.  Новите договори гласят, че те са за два месеца и служителите им са на изпитателен срок. 

На практика по този начин от летището се опитват да уволнят служителите без да им се налага да дават обяснение, както и да изплатят обезщетения, коментират запознати със ситуацията на аеропорта.

Вероятно причината от ръководството на летището да стигнат до тази мярка е започващите масови дела срещу досегашни служители. Те искат обезщетения, както и да бъдат възстановени на работа, тъй като са освободени неправомерно.

Макар от сутрин до вечер директорът на летището Владимир Щърбанов да обяснява колко тежка е ситуацията там, той е разписал нови длъжности на досегашни служители, с които те ще получат увеличение на заплатите.

Така редица „добри“ служители ще получат увеличение между 200 и 400 лева на заплатите си. Друга скандална личност на летището – синдикалния лидер Илия Драгиев, който вече заема ръководен пост отново е в епицентъра на събитията.

Драгиев, който е представител на  КТ „Подкрепа“ отказа да даде отчет за изразходвани синдикални средства в последните няколко години. Въпреки опитите  да се насрочи отчетно-изборно събрание на синдиката,  той постоянно го саботира.  Другите синдикати на летището също са призовали Драгиев да проведе въпросния отчет, но последният отказвал.

Всички тези скандални факти идват месец след кризата на Летище Пловдив, когато над 300 пътници от два самолета станаха заложници на аеропорта. Тогава директорът Щърабнов заяви, че пловдивското летище трябва да се възприема като сладкарница, която работи до 10 вечерта. В новата структура на летището обаче длъжността „сладкар“ не е разкрита. 

Всичко за скандалите на летище Пловдив ТУК 

TNS.bg