
Над 10 парцела с площ от над 20 000 кв.м ще поиска Община Пловдив от държавата, за реализирането на проекта за S-Bahn. Предложението ще бъде гласувано този петък на сесията на Общинския съвет. В него е записано, че в момента терените около бул. „Александър Стамболийски” и „Поручик Въльо Стефанов” са дадени на НКЖИ, но железопътната инфраструктура в тях са в изключително лошо положение.
В плановете на Общината е изграждането на S-Bahn железопътна система, която да бъде ползвана от пловдивчани и по този начин да се намали трафикът, катастрофите и вредните емисии. Наскоро Димитър Попов, управител на "Сити план Пловдив", които изготвиха плановете за развитие награда представиха проекта си за градска железница.
Транспортната система S-Bahn според идеята на Попов може да работи както в Пловдив, така и по направленията Пещера, Панагюрище, Карлово, Хисаря, Асеновград.
Идеята е отсечката гара Филипово - Централна гара Пловдив (посока север - юг) да се освободи от тежкотоварен жп трафик и да остане единствено за пътници. Ако това се случи, по автономните релсови трасета може да се развива максимална скорост в града около 60 километра в час или средна скорост 32-38 километра в час",
Екологичните и икономическите предимства на S-Bahn са вън от всяко съмнение, обяснява предимствата той. Бъдещият S-Bahn би ползвал около 47 км жп пътища. Инфраструктурата е собственост на НКЖИ, но ако товарният трафик бъде спрян и трасета се включат в автоматизираното управление на жп трафика, те могат да станат съставна част от мрежата на градския транспорт на Пловдив и да следват неговите правила - светофари и спирки, както е нормално за един град.
засега не може да прогнозира приблизителната стойност на пловдивския S-Bahn, защото още няма изготвен идеен проект. Но е оптимист, защото в предвижданията на Концепцията за пространствено развитие на община Пловдив, която в момента се одобрява от общинския съвет в Пловдив, е препоръчано паралелно с актуализацията на общия устройствен план на града да се разработи и идеен проект за S-Bahn.
Според Димитър Попов проектът има добър инвестиционен потенциал за НКЖИ, защото тя има изградена инфраструктура, с която ще се намеси в градските превози. Инвестиционни усилия ще трябват и за електрическите мотриси и вагони, за местата за прекачване, за местоположението на масовите паркинги и гаражи, свързани със системата Park&Ride (паркирай и пътувай), която би съпътствала въвеждането на S-Bahn.
TrafficNews.bg
Още от категорията
Виж всички
ГЕРБ очаква ИТН да изтегли законопроекта за затвор при публикуване на лична информация


Акценти
Виж всички



Изведнъж стана ясно, че са пълни идиоти



Спартак хвърли бомбата за Купата и обърна Пирин у дома

Скритите послания: Тайната символика на цветовете

Темите на Traffic News
