Над 10 парцела с площ от над 20 000 кв.м ще поиска Община Пловдив от държавата, за реализирането на проекта за S-Bahn. Предложението ще бъде гласувано този петък на сесията на Общинския съвет. В него е записано, че в момента терените около бул. „Александър Стамболийски” и „Поручик Въльо Стефанов” са дадени на НКЖИ, но железопътната инфраструктура в тях са в изключително лошо положение.

В плановете на Общината е изграждането на  S-Bahn железопътна система, която да бъде ползвана от пловдивчани и по този начин да се намали трафикът, катастрофите и вредните емисии. Наскоро Димитър Попов, управител на "Сити план Пловдив", които изготвиха плановете за развитие награда представиха проекта си за градска железница.

Транспортната система S-Bahn според идеята на Попов може да работи както в Пловдив, така и по направленията Пещера, Панагюрище, Карлово, Хисаря, Асеновград.

 Идеята е отсечката гара Филипово - Централна гара Пловдив (посока север - юг) да се освободи от тежкотоварен жп трафик и да остане единствено за пътници. Ако това се случи, по автономните релсови трасета може да се развива максимална скорост в града около 60 километра в час или средна скорост 32-38 километра в час",

Екологичните и икономическите предимства на S-Bahn са вън от всяко съмнение, обяснява предимствата той. Бъдещият S-Bahn би ползвал около 47 км жп пътища. Инфраструктурата е собственост на НКЖИ, но ако товарният трафик бъде спрян и трасета се включат в автоматизираното управление на жп трафика, те могат да станат съставна част от мрежата на градския транспорт на Пловдив и да следват неговите правила - светофари и спирки, както е нормално за един град.

засега не може да прогнозира приблизителната стойност на пловдивския S-Bahn, защото още няма изготвен идеен проект. Но е оптимист, защото в предвижданията на Концепцията за пространствено развитие на община Пловдив, която в момента се одобрява от общинския съвет в Пловдив, е препоръчано паралелно с актуализацията на общия устройствен план на града да се разработи и идеен проект за S-Bahn.

Според Димитър Попов проектът има добър инвестиционен потенциал за НКЖИ, защото тя има изградена инфраструктура, с която ще се намеси в градските превози. Инвестиционни усилия ще трябват и за електрическите мотриси и вагони, за местата за прекачване, за местоположението на масовите паркинги и гаражи, свързани със системата Park&Ride (паркирай и пътувай), която би съпътствала въвеждането на S-Bahn.

Още новини четете ТУК

TrafficNews.bg