Облекчаването на трафика в Пловдив чрез по-добра организация и стартиране на важни инфраструктурни проекти, които се отлагат от години. Това ще бъдат едни от първите действия на Здравко Димитров, ако стане кмет на Пловдив .
„Точните стъпки за действия, ще начертаем след обстоен експертен анализ. За да съм по-конкретен: ще анализираме как да се регулират по-добре светофарите и вариантите за зелена вълна - проект, който чака от 30 години. Левият завой на важни кръстовища е прекалено дълъг като времетраене, създава огромни опашки. Шофьорите се изнервят, хората закъсняват за работа”, обяснява кандидатът на ГЕРБ.
Освен по-добра организация на движението, което ще облекчи частично трафика в града, трайните решения ще дойдат след реализиране на важните инфраструктурни проекти.
„Където може, кръстовищата ще станат на две нива, например - до Водната палата, до Сточна гара, до Аграрния университет. Ще бъде осъществена най-после връзката между „Южен“ и Западен“ на „Модър“ – „Царевец“, проект, който лично съм инициирал като районен кмет. Важно е да завършим и втория етап от новия бул. „Северен“, който ще изведе трафика от „Източен“ и „Тракия“ към магистралата, без колите да преминават през широкия център. Всичко това ще облекчи трафика. На първо място обаче искам да чуя мненията на пловдивчани и идеите на експертите”, каза Здравко Димитров.
Друг проект, който той е започнал като областен управител, е прокарването на новото трасе от караулката на КАТ на Асеновградско в посока "Скобелева майка”. Това ще изкара транзитния трафик от града, най-вече на тировете, които пътуват от АМ „Тракия” към Митницата. Процедурите за изграждането на пътя вече с започнали и скоро ще се обяви обществена поръчка.
Два европейски проекта ще бъдат реализирани в Пловдив през следващия мандат, а освен бързо и качествено, Здравко Димитров ще създаде организация, да не се затрудняват пловдивчани.
Един от тях е пробивът под Централна гара, който ще даде нова връзка между „Централен” и „Южен”. Ще видим как ще процедираме и с Бетонния мост и неговото запазване, обяснява Зико.
Негов приоритет ще е край на откъсването на район „Западен” от останалата част на града заради жп линиите. Засега изграждането на естакада или изцяло премахването на линиите, изглеждат невъзможни. Основната причина е, че едно подобно съоръжение би струвало над 250 млн. лева.
Интересна опция обаче е проектирането на два автомобилни подлеза на бул. "Копривщица", - на „6 септември” и „Пещерско шосе” . Здравко Димитров разкри, че идеята е вторият подлез да е с достатъчна височина, за да преминават през него камиони и автобуси. Другото съоръжение ще е на бул. "Шести септември", което ще е е с височина 3,50 м и ще обслужва автомобили и лекотоварни МПС-та.
„С изграждането на двете съоръжение ще се избегне пресичането на транспортните потоци по бул. "Копривщица" и тези от центъра в посока запад и обратно. Ще търсим финансиране за съоръженията още през следващата година”, каза Димитров.
Купуването и продаването на гласове е престъпление!
Още от категорията
Възраждане покани 4 партии за разговори