Най-мащабният проект, който очаква Пловдив е свързан с премахването на неудобствата, които създават жп линиите. От градската администрация се надяват до 2021 жп линиите, които разделят Пловдив да бъдат преодолени. Дотогава пробивът под Централна гара, който ще свързва „Васил Априлов” с „Димитър Талев”, трябва да бъде завършен, „Модър – Царевец” да работи, а прелезите на бул. „Копривщица” да бъдат премахнати, на това се надява и директорът на НКЖИ за Южен- Централен район Гошо Къчков.
Той обясни пред наш репортер, че проектите са почти завършени и се очаква финансиране на обектите. Реконструкция на жп линията, която свързва Централна гара с Гара Филипово, трябва да започне през 2017 година, ако успеят да се осигурят средства от ОП „Транспорт”.
Строителството на естакадата от 1100 метра, която ще премахне прелезите на бул. „Копривщица” с „Пещерско шосе”, „Свобода” и „6 септември” ще струва близо 300 милиона лева. Освен европейско финансиране за този проект, ще се търси и държавно съфинансиране, тъй като подобни проекти го изискват.
„Каквото и да се каже е повече от ясно, че тези линии пречат на преминаването в Пловдив. Когато те са правени това е било накрая на града. Единственото решение е жп линиите да се направят на две нива. Няма друга опция. Това е една от най-натоварените линии, по която минават близо 70 влака. Не може просто да я махнем.”, заяви местният представител на НКЖИ в Пловдив.
Към този проект ще бъде изграден и нов жп мост, а на мястото на стария ще се изгради чисто нов транспортен, който ще е за автомобили.
По първоначални данни новият мост ще струва около 15 млн. лв. и ще направи директна връзка между булевардите „Копривщица” и „България”. Двата моста ще бъдат успоредни един на друг, но ще са съвсем различни съоръжения. Автомобилният ще е с по 2 платна във всяка посока, широки по 3,75 м, ще има и платна за преминаване на пешеходци и велоалеи. От двете страни ще има кръгови движения.
Другият важен проект, който трябва да „освободи” „Южен” от жп линиите е пробивът на Централна гара. Той ще се изгражда със средства от „Региони в растеж”, ОП „Транспорт”, държавата и общината.
В програмата „Региони в растеж” за Централна гара са включени 4 милиона лева за нов предгаров площад.
Целият район на гарата ще бъде променен. Няма да има почти нищо от сега.Въпреки новата връзка между „Централен” и „Южен”, която се изгражда, Бетонният мост няма да се събаря.
Заглавната снимка е илюстративна, останалите са от идейния проекта за пробива под Централна гара
TrafficNews.bg