Лидерът на „Съюз за Пловдив“ и общински съветник адв. д-р Дани Каназирева внесоха в общината протестна подписка по повод на строежа на велоалеята на бул. „Кн. Мария Луиза“ между църквата „Св. Петка“ и бул. „Източен“.
До този момент подписката е подкрепена от над 400 пловдивчани, които настояват кметът Иван Тотев да спре изграждането на велоалеята, защото тя пречи на движението на натоварения булевард, създава предпоставки за пътно-транспортни произшествия и отнема места за паркиране.
Гражданите считат, че общината трябва да преразгледа проекта за велоалеите в частта бул. „Кн. Мария Луиза“, като се консултира с експерти и да намери друг вариант, който да отговаря на обществения интерес и на параметрите, приети в нормативните актове.
В подписката са посочени следните мотиви. С изграждането на велоалеята на южното платно за движение остават само две ленти вместо три, които шофьорите ползваха досега. По същия начин се намалява и отсрещното платно, въпреки че трафикът на този булевард е интензивен в двете посоки.
Решението води до унищожаване на изградената инфраструктура - джобове за паркиране. От третата лента се отнемат 1,85 м, а за успоредно паркиране са необходими още между 2 и 2,50м. На практика ще има много по-малко места за спиране, които и сега са недостатъчни. При паркирането колите неизбежно ще навлизат във втора лента, с което ще се създават предпоставки за пътно-транспортни произшествия. За последните 10 дни вече имаше 4 конфликтни ситуации и един инцидент между автобус и лек автомобил.
„Напомняме Ви, че на бул. „Кн. Мария Луиза“ има многоетажни жилищни блокове и десетки търговски обекти и офиси. С погрешното решение за прокарване на велоалеите по булеварда се нарушават интересите на бизнеса и на гражданите, които имат нужда от спокоен трафик и места за паркиране“, напомнят на кмета протестиращите.
Те настояват да бъдат възстановена асфалтовата настилка и джобовете за паркиране, унищожени при строителството на велоалеята. Гражданите очакват кметът да ги покани на среща и да изслуша техните аргументи.
Екипът на „Съюз за Пловдив“ категорично застава зад исканията на пловдивчани, защото решението е абсурдно и ще създаде хаос в движението, коментира Каназирева.
Проектът за 48 км велоалеи е правен “на коляно“, без компетентното становище на експерти и вероятно с единствената цел – да се усвоят 14-те млн. лева, предоставени на Пловдив от Европейския съюз като безвъзмездна помощ. Затова са допуснати безброй грешки – унищожават се тротоари, тревни площи, дървета, проличават нефункционалност и противоречия с интересите на пешеходци, на дребния и средния бизнес, подчертава Каназирева.
Според експертите, които консултират екипа на „Съюз за Пловдив“, проектът за изграждане на велоалеите в Пловдив противоречи на Наредба № 2 за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии.
Специалистите посочват, че с отнемането на едната лента останалите две нямат достатъчна ширина, която се изисква по наредбата, за да се осигури безопасно движение и избягване на задръстване.
Опасност за участниците в движението и за велосипедисти се създава при отваряне на врата на паркирал надлъжно автомобил.
Паркирането ще е невъзможно, без да се възпрепятства движението в едната лента. Две ленти в посока „Изгрев” са недостатъчни, за да поемат потока автомобили. Надявам се този път кметът да обърне внимание на проблема, за който го сезират пловдивчани, а не да се крие, коментира Дани Каназирева.
Освен драстичното стесняване на бул. „Мария Луиза“ подобно унищожаване на пътната инфраструктура се извършва чрез строеж на велоалеи и на бул. „Христо Ботев“ в посока Коматевския възел, и на бул. „Никола Вапцаров“ в район „Южен“. Част от жителите на големите блокове по бул. „Н.Вапцаров“ дори ще останат с отрязан достъп до собствените си гаражи, защото алеята минава точно пред тях. Ощетени ще бъдат и собствениците на търговски обекти там.
TrafficNews.bg
Още от категорията
Биков: Трябва да се водят преговори за мнозинство, не за председател на парламента