Какво се случва с ремонтите в Пловдив? Въпрос, който си задава всеки пловдивчанин, който ежедневно пътува из улиците на града. За съжаление, меродавен отговор няма кой да даде. В началото на годината, и малко преди нея, валяха обещания за мащабни инфраструктурни обекти, които ще се реализират тази година, но уви, техният край не се вижда.

През тази година очаквахме над 10 основни пътни отсечки да бъдат реконструирани, но годината вече върви към преполовяване, а ремонтът на две от тях се закучиха здраво.

Вече 5 месеца се чака прословутата отсечка на „Васил Априлов” да бъде пусната в експлоатация. Нещо повече,  булевардът трябваше да е готов до „Пещерско шосе” в края на май. Уви, все още не може да се пусне кръговото кръстовище с „Любен Каравелов”, а „Васил Априлов” се превърна в паркинг.

Дъжд, археология, дъжд, ЕВН, археология и отново дъжд са оправданията на градските власти за забавянето на ремонта. Съвсем логично нещо е през пролетта в Пловдив, България и Балканския полуостров да вали. Така че администрацията да използва за оправдание спецификата на метеорологичните особености, е меко казано неуместно. Археологията е може би единственото форсмажорно обстоятелство, но определено по-големият проблем на управляващите е дъждът. Понякога и ЕВН.

Топлофикация е виновна и за забавянето на връзката между центъра и „Тракия” – проф. „Цветан Лазаров”. Там крайният срок вече е просрочен, а причината – топлопроводът, който се изгражда – класика.

Въпросът е следният – след като кметът Иван Тотев и целият му екип знаят за всички тези особености, защо се доверяват на изпълнителните, които им обещават тези срокове, а след това казват, че не всичко зависи от тях?

„Направиха ни на глупаци”, каза в началото на април градоначалникът, след като се оказа, че не е толкова лесно да се пусне от раз електронната система за таксуване. Проблемът бил, че никой от испанската фирма изпълнител не бил казал, че не може да се пусне тази система за един ден.

Какво да кажем за Коматевско шосе и вече пословичния 30-милионен заем? От опозицията вече се шегуват, че ще изплатим заема още преди да сме изразходили средствата.

До края на годината с него трябва най-после да се започне Коматевско (първата копка без през октомври 2015 година), „Руски” и „6 септември”.

„Руски” обаче не може да започне, преди „Васил Априлов” и „Любен Каравелов” да бъдат завършени. Освен трите гореспоменати булеварди очакваме ремонти на „Гладстон”, „Христо Ботев”, отварянето на улица „Света гора”( след затварянето на ухото на „Княгиня Мария Луиза”) и още някои ключови улици в районите.

Така през лятото ще започнат едни огромни ремонти, а техният край едва ли ще свърши преди новата учебна година, а дори и след това. С това се изчерпва и дневният ред на общинските власти за мащабни инфраструктурни проекти, които ще се реализират в града.

Естествено, чакаме и таблата най-после да светнат, а обещаните електронни билети да бъдат пуснати. Камерунските козички и младото семейство мечки, които трябваше да се срещнат тет-а-тет с пловдивчани през юни, също се отложи. Новото рандеву на хората с животните вече се очаква през есента.

Или, ако перифразираме известната поговорка, то тя ще изглежда така -  „Никой не може да ти даде такъв краен срок, какъвто аз мога да ти обещая”.

Дали занимаването на обществото с „битовизмите” на Общината не цели да се отклони вниманието от истински важните неща, е друг въпрос, на който обаче не може да се даде еднозначен отговор.

Благовест Андонов, TrafficNews.bg