Хартиените винетки остават в историята от 1 януари 2019 година, ако обаче водачите на коли имат стикер, който е валиден след тази дата, трябва отидат в пункт за продажба на винетки и до 31 януари 2019 г. да подадат заявление за замяна на хартиената винетка с електронна.
Винетките за камиони над 3,5 тона ще са валидни до 15 август 2019 г. От следващия ден камионите ще плащат тол такси за изминато разстояние, а винетките ще бъдат невалидни.
Това гласят промени в Закона за пътищата, който беше разгледан в Комисията по бюджет и финанси към парламента.
В проекта е записано още, че за всеки отделен път може да се прилага различна тол такса за изминатото разстояние на камионите, не само според категорията на шосето, но и според договора, сключен с бъдещите оператори на трасето.
Вече е ясно, че няма да се въвежда еднодневна винетка, а ще има за уикенда, чиято цена ще бъде около 10 лв. Камионите пък ще плащат отделна тол такса за ремаркета.
Експерти от регионалното министерство прогнозираха, че очакват 1,2 млрд. лева годишни приходи от новата система или поне четири пъти повече отколкото са сега.
В момента тежките камиони прекосяват страната ни за около 12 евро, а с промените ще плащат между 60 и 80 евро както в другите европейски страни.
Тол системата ще има мобилно приложение за таксуване. Освен това ще може да се плаща с пари в брой, с карта и да се купува винетка от денонощни терминали.
По време на комисията стана ясно, че държавата ще изплаща по 50 млн. лева годишно за системата в продължение на 3 години. А оборудването е вече в страната, пише "Труд".
От сдружението на общините настояват да получават 20% от приходите от системата, за да поддържат регионалните пътища в добро състояние.
Още от категорията
Столичани недоволни от управлението на Васил Терзиев, от ГЕРБ-СДС му пишат "слаб 2"