Илиан Петков е на 40 г., от Пловдив, женен с един син. Има две висши образования: бакалавър Аграрна икономика от Аграрния университет в Пловдив и магистър Международна икономика и право към Варненския свободен университет. От 13 години работи като спедитор – организиран транспорт, първоначално сухопътен, а последните 11 години – морски транспорт.
- Откога се занимавате с политика?
- Политически ангажиран съм, смея да твърдя, още от 18-годишен, още от времето на протестите срещу правителството на Жан Виденов. През живота си съм бил член на две партии – едната е СДС – бях член на Младежкото СДС, и след това – в „Кауза България“.
- Каква е лично вашата кауза в настоящата предизборна кампания?
- Всички пловдивчани, които обичат града, смятам, че познават много добре проблемите на града ни. Нещата, към които смятам да се фокусирам, ако бъда избран за общински съветник, са инфраструктурата в район „Южен“, тъй като аз живея в Кючук Париж, и по-големия проблем, който касае целият град – паркирането и в частност транспорта.
- Всички твърдят, че общественият транспорт има нужда от промяна. Каква е вашата идея за подобряване?
- Ще ви споделя идея, която не е моя, аз не откривам топлата вода, но е успешно приложена в една от балтийските републики, в Естония. Като първа стъпка, смятам че трябва да се прекратят договорите с частните превозвачи в най-кратък срок и да се създаде общинско предприятие за транспорт. Общественият транспорт трябва да разполага с модерен автопарк, с нови електрически превозни средства, тъй като сегашните са меко казано смешни. След това да се направи проучване възможно ли е, както в Естония, градският транспорт да стане изцяло безплатен или с много ниска цена на билетите. Интензитетът на автобусите трябва да се по-висок, т.е. да минават по-често. Това ще доведе до много ползи, сред които най-важни са намаляване на трафика в града и подобряване чистотата на въздуха.
- Идеята за безплатен или с ниска цена на билетите транспорт е интересна. Как ли могла да се реализира?
- Преди няколко години в Талин – столицата на Естония, бе въведен безплатен транспорт за местните граждани. Те купуват карта от 2 евро и се регистрират като живущи в града. За гостите на Талин обаче транспортът е платен. Миналата година в Естония бе въведен безплатен градски и междуградски транспорт. Така тази балтийска страна стана първата европейска държава в Европа, която предлага безплатно пътуване с автобус на почти цялата си територия. Целта на тамошните власти е ограничаване на вътрешните полети и консумацията на гориво от изкопаеми източници. Щом подобно нещо е въведено в цяла държава, защо да не бъде внедрено в град. И то не кой да е град, а конкретно Пловдив?
- Никой не говори за тролейбусния транспорт, а това е най-евтиният и най-екологичният транспорт. Сякаш такъв вид транспорт никога не е съществувал в Пловдив ...
- Ако може да се възстанови тролейбусният транспорт, аз съм за. Но трябва да се проучат възможностите.
- Казахте, че като жител на „Южен“ ще работите за подобряване на инфраструктурата в района. Какво имате предвид?
- Инфраструктурата на „Южен“ е в трагично състояние. Например, една от най-натоварените в района улици е „Даме Груев“. Не са една и две улиците, преминавайки по които няма гаранция, че няма да си счупиш автомобила.
- Каква е позицията ви за евентуално присъединяване на общините Родопи и Марица към Пловдив?
- Териториалното разширяване на Пловдив е въпрос на време. Градът сега се задушава - от едната страна е община Родопи, от другата – община Марица, а Пловдив няма накъде да се развива. Смятам, че би трябвало най-близките села да минат към община Пловдив. Другият вариант е хората да се стимулират да отидат да живеят в периферията на града. Преди всичко обаче ще работя за подобряване качеството на живот.
Коалиция "Кауза Пловдив“ е с номер 13 в бюлетината за кмет, кметове на райони и общински съветници!
Купуването и продаването на гласове е престъпление
Още от категорията
Корнелия Нинова: 51-ото НС е абсолютно нелегитимно