Цените на картите бяха увеличени. В договорите за автобусните линии няма изисквания за висок екологичен клас. В много от автобусите липсва климатизация, няма условия за хора в неравностойно положение и майки с колички, а по някои линии се движат стари коли по над 20 години. Общината намали броя на автобусите и хората висят по спирките. Интервалите на повечето автобуси в определени периоди са разтегнати до повече от 15-20 минути. Все още има цели квартали с неуреден градски транспорт. Маршрутите се одобряват от мнозинството в Общински съвет, без допитване до хората, без проучване на отделните райони. Миналия мандат беше съсипано и единственото за времето си транспортно дружество в общината - „Градски транспорт“. Дружеството беше приватизирано от общински съветник на БСП и с благословията на кмета тогава, Пловдив изгуби поредните 90 декара, автобусите и тролейбусите бяха предадени за скрап, тролейбусната мрежа и в момента продължава да се разпада.

Дани Каназирева и „Съюз за Пловдив“: Решенията ни:

         1. Подобряване на градската транспортна схема след подробен и обективен анализ.

         2. Проучване на пътникопотока и идентификация на зоните, в които автобусите са недостатъчни или изобщо ги няма.

         3. Увеличаване на броя на автобусите с предимство в часовете, когато ученици и работещи отиват или се прибират от училище или работа.

         4. Повече часове работа за градския транспорт – от по-рано сутрин до по-късно вечер

         5. Преференциални пакети на по-ниска цена „една карта-няколко линии“ за работещите пловдивчани

        6. Намаляване на цената на месечната карта за пенсионери на възраст над 67 години от 16 лв. на 8 лв. Това е цената на картите в София за възрастните хора. Вярваме, че и възрастните хора в Пловдив заслужават поне това.

       7. Прекратяване на договорите за старите автобуси, въвеждане на задължителна климатизация в автобусите и условия за хора с увреждания. Допълване в договорите на изисквания за минимален екологичен клас евро

         8. Строг контрол в спазването на разписанията

     9. Създаване на т.нар. „зелени вълни“, съобразяване на светофарните уредби със спецификата на района с цел регулиране на трафика.

TrafficNews.bg

Още новини ТУК