За градската железница се говори от 80-те години на миналия век, но нашето управление предприе конкретни стъпки, за да започне реализацията на този толкова важен проект за гражданите на Пловдив и региона. Това заяви водачът на листата на „Продължаваме Промяната – Демократична България“ Асен Василев.

Според анализите в града са регистрирани над 220 000 автомобила, още 40 000 влизат и излизат всеки ден. С тях се движат хора, които отиват на работа, на лекар, водят децата си на училище или на спорт. В резултат предвижването става все по-трудно, а хората губят време, нерви и пари в задръстванията. Експертите са убедени, че ако има бързи и удобни влакове, ефектите ще са огромни – ще се пести се време, пари и ще се  подобри  качеството на въздуха.

 „През 2022 г. включихме Градската железница на Пловдив в Плана за възстановяване и устойчвост и заложихме 263 милиона. Мотивирахме експертите от Националната компания „Железопътна инфраструктура“ да работят и вече има идеен проект и задание за техническо проектиране“, обясни Асен Василев. 

Железницата ще осигури бързи и удобни връзки в цялата област от Карлово до Асеновград, Пазарджик и Първомай, без трафикът да минава през Пловдив или по тясното и винаги задръстено Околовръстно шосе. Вече е готова спирката до Летището, планирана е и тази до най-голямата индустриална зона край Пловдив.

Жп линията по бул. "Копривщица", която ще стане част от трасето на градската железница, ще бъде повдигната на естакада. А това ще сложи край на чакането по прелезите и до по-бързото придвижване на хората от центъра към район „Западен“ и съседните населени места.

Гласувайте с номер 14 за парламентарни и европейски избори на 9 юни!


Купуването и продаването на гласове е престъпление!