Застудяването започна и с падането на температурите е време да се погрижим и за подготовката на колата за зимния сезон. Едно е основните неща е да сменим летните гуми със зимни. Според закона за движението по пътищата от 15 ноември до 1 март всички автомобили трябва да бъдат със зимни гуми или дълбочина на грайфера не по-малка от 4 mm.

Смяната на гумите трябва да стане преди 15 ноември. След тази дата стартират акциите за проверка за износени и зимни гуми, а санкцията ще е 50 лева.

Според специалистите летните гуми работят безпроблемно до 0 градуса по Целзий, но щом температурата падне под нулата, характеристиките им рязко се влошават. Ако температурите са над 7 градуса по Целзий,  не е желателно да се кара със зимни гуми, защото грайфера се втвърдява. Тогава те също са опасни. Като граница се приема +4 градуса когато и повечето автомобили започват да напомнят на водачите, че е време да се съобразяваме със зимните условия.

Нищо не ви задължава да си купувате специални зимни гуми, които са с различна конструкция, шарка на протектора и от по-меки смеси. Всичко зависи от конкретните ви нужди и навици.

Например, популярните "всесезонни" гуми са по-твърди и с по-проста шарка от зимните гуми.  Те ще ви свършат отлична работа, ако се движите основно в града, не ходите по планините през зимата и не шофирате при силен снеговалеж или лед по пътищата. Ако обаче искате да карате в снега, зимната гума дава средно с 20% повече сцепление от всесезонната - а 20% е разликата между това да завиете или спрете навреме. Ако ви се налага често да излизате извън града и да минавате през непочистени пътища, то зимните гуми са задължителни.

Проверка на TrafficNews показа, че вече започват да се образуват опашки по гумаджийниците. Много хора използват последните дни на октомври, за да избегнат наплива от автомобили в първите две седмици на ноември.

Първи сменят гумите си големите фирми и тези, които ползват служебни автомобили. Те най-често се доверяват на услугите на популярните големи центрове за гуми, където получават и големи отстъпки в зависимост от броя автомобили.

В по-малките квартални гумаджийници все още не се наблюдава струпване на повече от 2-3 автомобила, но гумаджиите очакват наплив през идната седмица.

Справка в цените показва, че драстично увеличение в услугата спрямо миналата година за момента не се наблюдава.

За най-масовия цолаж – 15”,16”,17” цените в центровете за гуми са между 15-20 лева на гума, като при закупуване на гуми от мястото се ползва и отстъпка от услугите за смяна, която в повечето случаи е около 20%. При кварталните гумаджийници цените са по-ниски, като за същия размер гуми варират между 7 и 13 лева.

Вече доста предпочитана услуга е използването и на мобилни екипи за смяна на гуми. За хората, които нямат време да чакат да опашки и да пренасят гуми, мобилният монтаж е предпочитан. Средната цена тук за най-популярните размери е около 20 лева на гума.

Сайтовете за групово пазаруване вече също изобилстват от множество „оферти”, които предлагат 30%, 50% и дори 70% от стандартната цена за смяна гуми, но съществена разлика с цените на гумаджийниците по кварталите няма.

Навсякъде цената на услугата включва сваляне/качване, монтаж/демонтаж, баланс и тежести.

Независимо къде ще изберете да смените гумите си, ако още не сте го направили то услугата ще ви струва между 30 и 100 лева в зависимост от диаметъра. Закон за задължително шофиране със зимни губи в България няма, така че използването им зависи изцяло от преценката и нуждите на водача.