Изронен асфалт, градска улица, която прилича на черен път и огромно количество прах във въздуха. Така изглежда всеки работен ден в източната част на Южната промишлена зона в Пловдив. Десетки камиони, натоварени с пръст и строителни отпадъци, преминават ежедневно по трасето, което започва от колелото на Централна гара и завършва зад ремонтното депо на НКЖИ. Товарът на тежките машини е от изкопните дейности на пробива под гарата, който стартира преди месец. 

Оказва се, че затрудненият трафик е само едно от последствията от строителните дейности. Депонирането на огромните количества земна маса и отпадъци също засяга пряко пловдивчани, които обвиняват строителната компания в геноцид. 

Камионите, натоварени с пръст, късове бетон и парчета асфалт, се движат по бул. "Христо Ботев", след това през надлеза излизат на "Кукленско шосе" и на бензиностанция OMV завиват към новосъздаденото "депо". 

Управителят на компания, базирана в непосредствена близост до въпросното депо, вече е сизирал както прокуратурата, така и РИОСВ и общинските служби. Ето и писмото, изпратено от Аян Садъков от  „Електрик Байк ЕУ ” ЕООД до медиите:

Пловдив е сред лидерите в една доста тъжна европейска класация за чистотата на въздуха. Градската управа от години се опитва да ни убеди, че прави всичко възможно да подобрява качеството на въздуха, който дишаме. Снимките, които изпращаме категорично показват, че това изобщо не е така. Близо месец, ние работещите в Южна промишлена зона, сме подложени на абсолютен геноцид. Десетки камиони, натоварени със земна маса и строителни отпадъци преминават по шосето , което се намира между ЖП линиите и Кукленско шосе и депонират товарите си на огромно пространство зад ремонтното депо на БДЖ и замърсяват както въздуха , така и пътната настилка.

Според нас е недопустимо в рамките на града, в непосредствена близост до центъра на Пловдив , да се съхраняват строителни отпадъци. Камионите, натоварени с пръст, бетон и парчета асфалт, /предполагаме  от пробива на Централна гара/ се движат често без платнища. Пътната настилка към незаконното депо вече е сериозно разбита и по нея  са се отворили огромни ями. Но това е най-малкият проблем. Камионите често се движат без покривала и в сухо време от тях се разпръсква голямо количество пръст и прах. Когато вали от каросериите на същите камиони тече кал, която остава на шосето. Можете да си представите какво се случва, след като тази кал изсъхне. В рамките на работната седмица се извършват десетки курсове , а в района вече не може да се диша. Какво е замърсяването с ФЧП можем само да гадаем. Факт е , че строителната фирма, която ползва тежкотоварните машини, не спазва никоя от нормите , приети в наредбите на Община Пловдив.  Движат се без покривала, не се почиства пътя, няма дежурна водоноска , която да пръска периодично с цел да не се вдига прах, не се мият гумите на камионите.  Някои от машините са с изключително замърсени регистрационни номера в разрез с българското законодателство. Част от регистрационните номера на камионите, чрез който се осъществява дейността по изхвърляне на отпадъци са СА 1345 МК, В 3661 РХ, РВ 7833 ТТ, СА4751РР и СА 7786РН.

Като управител на фирма  „Електрик Байк ЕУ ”, която се намира в непосредствена близост до новопоявилото се сметище, съм пуснал сигнали до Районна прокуратура- Пловдив, район „Южен”, РИОСВ и Пловдивския общински инспекторат. Надяваме се въпросните институции да се заемат спешно с този въпрос, защото смятаме, че са нарушени редица екологични норми. Тук е мястото да напомним, че  по замърсяване на въздуха Пловдив вече изпреварва София, която е градът е с най-висока честота на смъртност заради ФПЧ над нормата. 

Считам, че предприетите действия, в близост до обекта, собственост на представляваното от мен дружество са незаконосъобразни и същите разкриват елементи на състави на престъпления, които са общественоопасни и следва да бъдат предприети мерки по тяхното установяване и разкриване, тъй като към настоящия момент общинската администрация видимо нехае за случващото се.

Надявам се на Вашето съдействие и вярвам, че давайки гласност на проблема, можем да защитим правото си да живеем в един по-чист град.

"Ще направим едни улици , а за сметка на това разрушаваме други! Докога ще се въртим в този омагьосан кръг?" питат работещи в района на промишлената зона. 

Проверка на TrafficNews в имотния регистър установи, че въпросният имот, в който вече има тонове земна маса и строителни отпадъци, е собственост на НКЖИ. Тъй като държавната компания е възложител на големият строителен обект, тя е позволила на изпълнителя фирма "Трейс" да ползва нейния терен за депо. Не бива да се пренебрегва факта и че струпването на подобно количество строителни отпадъци на терен без охрана , ще изкуши и други строители да "спестят" от депониране и да изсипят боклука си там. Първите купчини вече са налице. 

От Пловдивският общински инспекторат вече са изпратили проверка на място.  

TrafficNews изпрати запитване по темата до РИОСВ - Пловдив. 

Очаквайте продължение!