Как градският транспорт на Пловдив да стане привликателен и модерен, а въздухът в града ни чист, коментира пред Радио Пловдив  общинската съветничка от „Браво, Пловдив“ Яна Димитрова.

Според нея Пловдив е най-гъсто населената община в България и няма как с магическата пръчка трафикът да бъде намален драстично.

Факт е, че ОП "Организация и контрол на транспорта", както и ресорният заместник-кмет  полагат неимоверни усилия градския транспорт да бъде максимално оптимизиран, за да може да бъде по-често изплозван от граждани и това да  намали употребата на лични превозни средства, които значително замърсяват въздуха, каза Димитрова.

Тя увери, че се работи по отстраняване на всички проблеми с неработещите електронни табла по спирките и въвеждане на билетната електронна система. 

Ако предишните управления преди нас са искали нещата да се случавт бързо, при нас е по-важно да се случват качествено. И нещата да се правят с мисъл, така че да не се дават едни пари от джоба на пловдивчани, а да бъдат направени качествено,  коментира Димитрова.

По думите и предишното управление е сключило договор с фирмата Тикси, но там не е уговорено плащането с банкова карта и е необходимо слкючаването на допълнителен договор, с които да бъде обезпечено как да бъде заплащано с банкови инструменти. Сега това би струвало допълнително 1 мил. 350 хиляди лева на пловдивчани и по 6 ст. допълнително на билетче, които да минават през банковата институция. 

Следим много внимателно работата на заместник-кмета по транспорт и сме информирани, че преговорите, които се водят е именно да се намали сумата и да се търсят варианти, в които пловдивчани да не плащат още и още, допълни общинската съветничка.

Тя припомни историята с Индра и дадените милиони преди години без система да заработи в пълнота.

По думите й информацията в медиите, че превозвачите не са си получили компенсациите е истина, а причината е липса на пари в общината. Димитрова увери, че се работи и в тази посока като стремежът на ресорния заместник-кмет е в най-кратки срокове парите да бъдат платени.

Относно ОП "Екобус" Димитрова уточни, че в момента се следи за програми, които да  бъдат отворени в ЕС и община Пловдив да кандидатства, за  да се сдобие с първите автобуси и предприятието да заработи.