От НКЖИ са внесли официално в Община Пловдив идейния проект за изграждането на нов Бетонен мост, който ще замени сегашното съоръжение след пробива под гарата. В началото на месеца шефът на железопътната държавна компания Красимир Папукчийски обяви, че ще даде две предложения към градската администрация.
Те са свързани преди всичко с конструкцията, която може да бъде метална или железобетонна. От екипа, който е работил по идейния проект обясниха, че разликата е преди всичко е в технологията на изграждането. Ако се избере металната конструкция, то новият мост ще стъпи върху габаритите на сегашното съоръжение, тъй като тя ще обере нужната височина, за да може да минават влаковете. Този вариант е по-бързия за реализация.
При втория вариант ще е необходимо да се изградят нови бетонни основи, които да легнат покрай жп линиите, като вероятно локалите за качване ще трябва да бъдат удължени.
И в двата варианта има застъпено кръгово кръстовище на второто ниво, за да могат колите да използват всички възможни развръзки, както сегашната на изток към Сточна гара, така и направление на запад към Централна гара. Предвижда се двете платна на моста да бъдат с две ленти.
Засега ангажиментът на НКЖИ е да изгради моста в техния сервитут, както и да направят техническия проект за моста.
Очаква се тази седмица от Община Пловдив да представят двата варианта на Бетонния мост. След като бъде взето решение кой проект да се изпълни, ще се даде и зелена светлина за пробива под гарата.
Още от категорията
1 954лв. стана средната заплата в област Пловдив, столичани взимат с близо 60% повече