От години в Пловдив велосипедът е любимо средство за придвижване на голям брой хора, но трудните и опасни пътни условия са причина да не се реализира като начин на придвижване, а само като хоби през свободното време, за отдих край Гребната база и Градската градина.

Изградиха се множество велоалеи, уж за да бъдем като редица европейски държави и с идеята да интегрираме велосипеда като алтернативно средство за придвижване, което да е екологично, здравословно, безопасно и евтино. Има ли обаче кой да поддържа велоалеите и да се грижи за „идеята”?

Основен проблем пред пловдивчани, които искаха да се придвижват с велосипед в града се определяха липсата на инфраструктура за безопасно придвижване с велосипед. 

„Е, велоалеи вече има на доста места, но как да се движим по тях”, питат колоездачите?

„Това е булевард „Марица”. Навсякъде е пълно с „бабини зъби”. Вече за трети път пукам гума и повече няма да минавам! Не е метено, не е чистено и не са събрани тревите.”, сподели пред TrafficNews пловдивчанин, който използва велосипеда си за спортуване.

Друга тема са неравностите по настилката, високите и нескосени бордюри и клоните, които могат да ни „отнесат главата”. Все фактори, които не само създават затруднения, но и предпоставки за злополуки. А на паркираните автомобили и изтритите маркировки, даже вече май не обръщаме внимание.

Велоалеите са изградени по проект “Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив”, финансиран по оперативна програма „Регионално развитие“. Похарчени са близо 14 млн. лева. Част от тях обаче не са безопасни поради гореспоменатите причини.

Да направиш нещо, но да не го поддържаш е равносилно на това да не си го направил. И докато велоалеите са повече опасни, вместо да са полезни – то колоезденето за пловдивчани ще бъде възможно предимно в района на Гребната база … като хоби.