Община Пловдив ще промени наредбата за паркиране, за да въведе ред в двусмислен член, който е причина за ежедневни спорове.
От градските власти обясняват, че служители на ОП“Паркиране и репатриране“ срещат трудности при слагане на скоба на кола, собственост на лица с адресна регистрация в обхвата на "Синя зона". Причината е, че те масово оспорват члена в наредбата, твърдейки, че пропускът им дава право да паркират навсякъде в зоната за платено паркиране,а не където домуват.
Въпросният член ще бъде изменен, за да няма свободни трактовки на собствениците на талони за паркиране по местодомуване. Той ще гласи:
„Собственици или ползватели на ППС с адресна регистрация в обхвата на "Синя зона" и собственици на ППС с постоянен адрес в обхвата на "Зелена зона", или на които адресната регистрация попада в пешеходни зони, съседни до зоната за платено паркиране имат право да паркират на основание издаден пропуск за платено паркиране за конкретна улица, попадаща в обхвата на зоната” .
До този момент фразата „конкретната улица” липсваше в наредбата, което бе основание за свободна интерпретация на пловдивчаните. Поради това и мнозина спираха в съседни улици, твърдейки, че имат право да спират в нея.
Друга промяна в наредбата е съобразяването й с националното законодателство. Вече знакът Д21 няма да се води „място за паркиране на инвалиди”, а “Място за паркиране на пътни превозни, обслужващи хора с увреждания”.
На последната сесия бе гласувано престоят на хората с увреждания да бъде до три часа безплатно в Синя зона. Сега обаче се уточнява, че след третия час, те ще трябва да плащат за престоя си по 2 лева на час, като подлежат и на санкции.
Нов момент е и със служебния абонамент. Всеки, който е взел подобно паркомясто, ще може да вика паяк, за да репатрира нерегламентирано спрял автомобил.
Както TrafficNews писа с новата наредба, която ще бъде гласувана след месец, се въвеждат и 5 нови улици в обхвата на Синя зона.