Трафикът в Пловдив е все по-натоварен, а затвореният за ремонт Бетонен мост допълнително създава напрежение сред шофьорите.

Реконструкцията на съоръжението налагаше частта над жп линиите да бъде съборена, за да може мостът да се повдигне с 1,40 м. По този начин скоростните влакове ще могат да преминават отдолу без да свалят пантографите си. Обещанието на НКЖИ е мостът да бъде възстановен за 6 месеца след затварянето му. И до днес пловдивчани не вярват, че това е възможно да се случи – коментарите в социалните мрежи при всеки материал за напредъка в изпълнението са изпълнени с недоверие.

Бетонният мост пада: Багери „захапаха" съоръжението ВИДЕОДо понеделник мостът трябва да е изцяло съборен, септември го възстановяват

Репортер на TrafficNews беше на място – от южната страна на моста усилено се работи без почивен ден. През уикенда са били наляти 100 кубични метра бетон за плочата над линиите, където бяха положени 12-те огромни бетонни греди. Дължината на плочата е 30 метра и вече стяга, за да може да продължи работата върху нея.

С бързи темпове: И 12-те огромни греди са положени на мост „Тодор Александров"

През това време подизпълнителите не спират работата си по полагането на арматура за оформянето на тротоарите, които ще бъдат от двете страни. До края на ноември ще бъде направена хидроизолацията, осветлението и парапетите на съоръжението, за да може още в първите дни на декември да се положат и няколко слоя асфалтовата настилка. Предвидено е общо тя да е с дебелина 30 см, а техническият ръководител на обекта се надява времето да е благосклонно и да позволява бързата работа.

„Всички дейности вървят по линейния график, който сме заложили – засега няма причина, която да доведе до забавяне. Би трябвало ако всичко продължи да се изпълнява по план, да приключим в срока, който е предвиден и това е абсолютно възможно и реализируемо!“, каза техническият ръководител.

Междувременно под моста продължава изграждането на жп инфраструктурата. Почти пред завършване е изграждането на бретела и четири английски стрелки.

„Срокът ни е до 15 ноември, а ние сме почти готови“, хвалят се от Лин Партнърс, подизпълнители по мащабния проект. Друг екип пък работи по контактната мрежа, много строители продължават работата по изграждането на железния път и поставянето на траверсите под релсите.

Край на 40-минутните обиколки на Пловдив: Пускат влаковете през Централна гара до месецБез почивен ден се работи по изграждането на четирите коловоза, както и отводнтелната система под тях и контактната мрежа