Вкусни мезета, огнени напитки и ободряващи пиетета – пълна гама от изкушения очакват посетителите на тазгодишното издание на мегафорума за вино, храна и аграрни технологии в Международния панаир.
Най-голямото аграрно събитие на балканите събира над 600 участници и представя фермерски продукти от различни кътчета на света. Традиционно силно е участието на българските производители, вносители и технолози, които за поредна година доказаха, че у нас има креативни предприемачи, които могат да превземат световната сцена.
Най-атрактивната палата за посетителите е т.н. Град на виното и деликатесите – чудно място със стотици щандове за дегустация, отрупани с богата продуктова гама.
Едни от най-характерните продукти за България – меда, розата и лютите чушки – отново получават силно представяне на изложението.
Вниманието на дамите днес бе приковано от иновативен продукт за пречистване, който може да се смесва дори с алкохол, като така се превръща в афродизиак. Ревитализиращата напитка представлява гел, затворен в пакет като доза кафе. Той се разтваря във вода или спиртна напитка, а според производителите му има редица ползи за организма.
„Натуралните съставки, основно базирани на роза Дамасцена, балансират женския организъм и служат за поддръжка и възвръщане на естествената красота. В комбинация с детоксикиращият ефект и засилването на метаболизма, това е продукт, който е специално създаден за нуждите на жените“, разказа изложителката Радосвета Шумкова.
На изложението има и широко портфолио от здравословни храни и барчета.
За любителите на алкохолни напитки има множество предложения от леки вина до отлежали ракии и дори водка от рози. Със сигурност отличаващо се по цвят бе синьото „бяло“ вино, което макар и с испански произход, вече се търгува широко и у нас. На атрактивен щанд пък се върти сръбска отлежала ракия на 5 години със златни частици.
"Цветът е постигнат чрез процес на пигментация, но без оцветители и подладители. Първообразът се създава от смесица от бяло и червено грозде, като бялото е основно шардоне, след което се добавя органичен пигмент, получен от кожата на най-червеното грозде", обяснява изложителят.
Съседни изложители дават възможност дегустацията на алкохол да бъде на пълен корем. От най-изтънчени мезета, до сланина и друг тип причудливи местни деликатеси, както и редица сирена и кашкавали – изборът на посетителите е огромен и сложен.
След здравословно меню, хапване и пийване, всеки има нужда да се ободри. Затова се е досетила компания за кафе, която е „родена“ по време на ковид-19. Закърмена с пандемията, тя има и съвсем иновативен подход към кафето – представя няколко различни вида смеси с люти чушки. Такъв е миксът „Люто кафе с български дух“, който се нарежда на най-високо ниво в скалата по пикантност. Разбира се за традиционалистите има всякакви варианти – от капучино до еспресо, без дъх на чушки.
На тазгодишното изложение има и силно италианско присъствие. Семеен бизнес на Антонио и Пина Мисинео, показва, че шамфъстъкът има неограничено приложение. На щанда им, вдъхновен от Сицилия, може да се намерят всякакви барчета и кремове от шамфъстък. Техни сънародници пък представиха всякакви занаятчийски сладости.
След странстване в света на храната и виното, посетителите могат да дадат оценка на продуктите. Днес и утре студенти от УХТ провеждат анкета за удовлетвореност на потребителите. Те разполагат с дегустационни порции от почти всички продукти от изложението и очакват всеки да опише по специална скала опитаните храни и напитки.
Тази година в панаира има и стрийт фууд зона, където освен вкусни готови храни, посетителите могат да си закупят и изделия от естествена кожа, мед, занаятчийски ножове и други български стоки.
Мегафорумът за аргобиснес, вино, храни и борудване ще продължи от днес до 25 февруари в Международния панаир в Пловдив.