Кметът на район „Западен” Тони Стойчева отговори на въпросите, поставени в статията на TrafficNews: „Добрите нрави” и паркингът на „Пълмед” – каква всъщност е целта на Тони Стойчева?”.
В отговора си твърди, че тя е последователна в действията си по казуса с паркинга на „Пълмед”. По думите й напрежението е ескалирало, когато строителите са започнали да секат бор без разрешение.
Според нея на имота първо може да се изгради общински паркинг, чийто приходи ще надвишат многократно инвестицията в следващите години. Тя е на мнение, че разширението на бул. “Пещерско шосе” може да започне в частта от бул. “Копривщица” до ул. “Царевец”.
Ето и цялата позиция, без редакторска намеса.
Новостроящият се паркинг пред “Пълмед” не е в интерес на хората
В действията си винаги се ръководя от моите морални принципи и от експертизата ми като юрист. В качеството ми на кмет положих клетва, че ще работя само и единствено в интереса на гражданите.
Относно казуса с парцела пред УМБАЛ “Пълмед” имам последователна позиция, а тя обхваща следните стъпки: изграждане на общински паркинг, като приходите да отиват в общинския бюджет. Той да функционира, докато се проектира и се реализира разширението на бул. “Пещерско шосе”.
-Няма разнопосочни искания както от моя страна, така и от страна на протестиращите.
-Не е вярно твърдението, че протестът има разнопосочни искания.
Това е хронологията на действията ми:
Още по време на предходния ОбС Пловдив, когато се взе решение да се дадат 7,3 дка на дружеството срещу наем от 2400 лв. месечно аз бях против него в качеството си на граждански активист. След като спечелих кметската надпревара, също заявих, че ще работя за развалянето на договора.
Спорът с “Булфарма” ескалира, след като поисках да ми бъде представено разрешение за отсичане на бор. Оказа се, че няма такова, а Общинският инспекторат наложи глоба на багериста, но не и на възложителя. След отправено питане от общинските съветници от коалиция “Демократична България – Продължаваме промяната” стана ясно, че разрешение за отсичане на пет броя дървета, попадащи в парцела, е издадено постфактум от кмета на Пловдив Костадин Димитров. Отбелязвам, че към 6 юни, когато багерът унищожи бора, заповед не е съществувала, както и такава за премахване на каквато и да е растителност, независимо, че разрешението за строеж е издадено отдавна. Борът вече е отсечен, защото вследствие на строително-ремонтните дейности беше увреден и той се превърна в опасно дърво.
Продължавам да твърдя, че докато се разшири бул. “Пещерско шосе”, най-добрият вариант е паркингът да е временен и общински със статут на “Синя зона”. Така средствата ще влизат в общинския бюджет. От една страна, ще решим проблема с дефицита на паркоместа за живеещите в старата част на район “Западен”, а от друга – пациенти, лекари и посетители на УМБАЛ “Пълмед” също ще имат къде да паркират.
Главният архитект на район изработи схема за паркоместата, а инвестицията ще се изплати за кратко време предвид, че от няколко години приходите от паркиране са най-печелившата дейност на Община Пловдив. Относно твърдението, че проблемът с паркоместата може да се реши, като направим 10 малки паркинга, вместо за момента да се използва парцела пред УМБАЛ “Пълмед”, това не е така, защото основно липсата на паркоместа са в старата част на “Смирненски”. Вътрешните улици са тесни, няма никакви подходящи общински парцели за изграждане на голям паркинг.
Червена лампа за бизнеса е, когато решенията се взимат конюнктурно, а не прозрачно.
Ако договорът с “Булфарма” се развали, това няма да е лош сигнал към инвеститорите, а напротив, ще покаже, че всички, които искат да развиват бизнес, са поставени при равни условия.
Моето предложение до ОбС Пловдив е мотивирано. Договорът е нищожен, защото:
-опорочена е процедурата на търга за отдаване под наем, като това е своеобразна форма на дискриминация и ограничаване на конкуренцията – в търга за паркинг могат да участват само лечебни заведения, регистрирани на територията на Пловдив;
-липсва предмет на договора – няма изграден паркинг, а се отдава под наем такъв;
-заобикаляне на закона – с договор за наем не може да се възлагат строителство и/или услуги.
Разширението на бул. “Пещерско шосе” може да започне в частта от бул. “Копривщица” до ул. “Царевец”.
Не съм съгласна, че е логично разширението на бул. “Пещерско шосе” да започне не от средата, където се намира “Пълмед”, т.е. в участъка между ул. “Явор” и ул. “Царевец”. Разширението в частта от бул. “Копривщица” до ул. “Царевец” може да се реализира, защото всички имоти там са общинска собственост, не се налага отчуждителни процедури, а проектирането и строителството могат да започнат веднага.
Район “Западен” е един от най-бързоразвиващите се в Пловдив. Има бум на строителството, което от своя страна води до увеличаване на броя на жителите му.
Като кмет на “Западен” имам много ясна визия каква трябва да е политиката за паркиране в района.
Разширяване на “Пещерско шосе” е от първостепенно значение, защото булевардът е важна входно-изходна артерия на Пловдив, която е свързана и с пробива “Модър - Царевец” – това ще спомогне за намаляване на задръстванията и за по-чист въздух в града. Другите приоритети, за които работя, са изграждане на велоалеи и насърчаване на използването на велосипеда като екологична алтернатива за придвижване в градски условия, превръщане на калните петна в паркинги, въвеждане на еднопосочно движение, възможност за паркиране в определен времеви диапазон, обособяване на “Зелена зона”.
Аз нямам фиксация върху г-н Тиков и не съм против паркинг за болните.
Нямам контакт с г-н Тиков, след като той предприе изключително агресивно поведение към мен след случката с бора. Надписът на билборда, че съм против паркинг за болните, е напълно невярно. С него той противопоставя една група хора срещу друга – т.е. болни срещу здрави, както подронва авторитета на институцията, която представлявам.
Участието на хора от екипа ми в протестите, е защото те имат право да изразят своята позиция като свободни граждани. Протестът е изцяло граждански, той не се оглавява от мен. Ако изходим от хипотезата, че има воля и осигурено финансиране за разширение на бул. “Пещерско шосе”, как г-н Тиков ще обезпечи необходимостта от паркоместа за пациенти, лекарите и посетителите на лечебното заведение, когато новото трасе стане факт?
Още от категорията
Виж всички
Автобусите към пловдивските села ще спират по градските спирки, приеха промените на първо четене
Темите на Traffic News