Кметът на район „Западен”  Тони Стойчева отговори на въпросите, поставени в статията на TrafficNews: „Добрите нрави” и паркингът на „Пълмед” – каква всъщност е целта на Тони Стойчева?”.

„Добрите нрави” и паркингът на „Пълмед” – каква всъщност е целта на Тони Стойчева?Никой не разбра какво точно иска кметът на „Западен” да се случи на Пещерско шосе, но въпреки това го иска веднага

В отговора си твърди, че тя е последователна в действията си по казуса с паркинга на „Пълмед”. По думите й напрежението е ескалирало, когато строителите са започнали да секат бор без разрешение.

 Според нея на имота първо може да се изгради общински паркинг,  чийто приходи ще надвишат многократно  инвестицията в следващите  години. Тя е на мнение, че разширението на бул. “Пещерско шосе” може да започне в частта от бул. “Копривщица” до ул. “Царевец”.

Ето и цялата позиция, без редакторска намеса.

Новостроящият се паркинг пред “Пълмед” не е в интерес на хората

В действията си винаги се ръководя от моите морални принципи и от експертизата ми като юрист. В качеството ми на кмет положих клетва, че ще работя само и единствено в интереса на гражданите.

Относно казуса с парцела пред УМБАЛ “Пълмед” имам последователна позиция, а тя обхваща следните стъпки: изграждане на общински паркинг, като приходите да отиват в общинския бюджет. Той да функционира, докато се проектира и се реализира разширението на бул. “Пещерско шосе”. 

-Няма разнопосочни искания както от моя страна, така и от страна на протестиращите.

-Не е вярно твърдението, че протестът има разнопосочни искания.

Това е хронологията на действията ми:

Още по време на предходния ОбС Пловдив, когато се взе решение да се дадат 7,3 дка на дружеството срещу наем от 2400 лв. месечно аз бях против него в качеството си на граждански активист. След като спечелих кметската надпревара, също заявих, че ще работя за развалянето на договора.

Спорът с “Булфарма” ескалира, след като поисках да ми бъде представено разрешение за отсичане на бор. Оказа се, че няма такова, а Общинският инспекторат наложи глоба на багериста, но не и на възложителя. След отправено питане от общинските съветници от коалиция “Демократична България – Продължаваме промяната” стана ясно, че разрешение за отсичане на пет броя дървета, попадащи в парцела, е издадено постфактум от кмета на Пловдив Костадин Димитров. Отбелязвам, че към 6 юни, когато багерът унищожи бора, заповед не е съществувала, както и такава за премахване на каквато и да е растителност, независимо, че разрешението за строеж е издадено отдавна. Борът вече е отсечен, защото вследствие на строително-ремонтните дейности беше увреден и той се превърна в опасно дърво.

Продължавам да твърдя, че докато се разшири бул. “Пещерско шосе”, най-добрият вариант е паркингът да е временен и общински със статут на “Синя зона”. Така средствата ще влизат в общинския бюджет. От една страна, ще решим проблема с дефицита на паркоместа за живеещите в старата част на район “Западен”, а от друга – пациенти, лекари и посетители на УМБАЛ “Пълмед” също ще имат къде да паркират.

Главният архитект на район изработи схема за паркоместата, а инвестицията ще се изплати за кратко време предвид, че от няколко години приходите от паркиране са най-печелившата дейност на Община Пловдив. Относно твърдението, че проблемът с паркоместата може да се реши, като направим 10 малки паркинга, вместо за момента да се използва парцела пред УМБАЛ “Пълмед”, това не е така, защото основно липсата на паркоместа са в старата част на “Смирненски”. Вътрешните улици са тесни, няма никакви подходящи общински парцели за изграждане на голям паркинг.  

Червена лампа за бизнеса е, когато решенията се взимат конюнктурно, а не прозрачно.

Ако договорът с “Булфарма” се развали, това няма да е лош сигнал към инвеститорите, а напротив, ще покаже, че всички, които искат да развиват бизнес, са поставени при равни условия.

Моето предложение до ОбС Пловдив е мотивирано. Договорът е нищожен, защото:

-опорочена е процедурата на търга за отдаване под наем, като това е своеобразна форма на дискриминация и ограничаване на конкуренцията – в търга за паркинг могат да участват само лечебни заведения, регистрирани на територията на Пловдив;

-липсва предмет на договора – няма изграден паркинг, а се отдава под наем такъв;

-заобикаляне на закона – с договор за наем не може да се възлагат строителство и/или услуги.

Разширението на бул. “Пещерско шосе” може да започне в частта от бул. “Копривщица” до ул. “Царевец”.

Не съм съгласна, че е логично разширението на бул. “Пещерско шосе” да започне не от средата, където се намира “Пълмед”, т.е. в участъка между ул. “Явор” и ул. “Царевец”. Разширението в частта от бул. “Копривщица” до ул. “Царевец” може да се реализира, защото всички имоти там са общинска собственост, не се налага отчуждителни процедури, а проектирането и строителството могат да започнат веднага.

Район “Западен” е един от най-бързоразвиващите се в Пловдив. Има бум на строителството, което от своя страна води до увеличаване на броя на жителите му.

Като кмет на “Западен” имам много ясна визия каква трябва да е политиката за паркиране в района.

Разширяване на “Пещерско шосе” е от първостепенно значение, защото булевардът е важна входно-изходна артерия на Пловдив, която е свързана и с пробива “Модър - Царевец” – това ще спомогне за намаляване на задръстванията и за по-чист въздух в града. Другите приоритети, за които работя, са изграждане на велоалеи и насърчаване на използването на велосипеда като екологична алтернатива за придвижване в градски условия, превръщане на калните петна в паркинги, въвеждане на еднопосочно движение, възможност за паркиране в определен времеви диапазон, обособяване на “Зелена зона”.

Аз нямам фиксация върху г-н Тиков и не съм против паркинг за болните.

Нямам контакт с г-н Тиков, след като той предприе изключително агресивно поведение към мен след случката с бора. Надписът на билборда, че съм против паркинг за болните, е напълно невярно. С него той противопоставя една група хора срещу друга – т.е. болни срещу здрави, както подронва авторитета на институцията, която представлявам.

Участието на хора от екипа ми в протестите, е защото те имат право да изразят своята позиция като свободни граждани. Протестът е изцяло граждански, той не се оглавява от мен. Ако изходим от хипотезата, че има воля и осигурено финансиране за разширение на бул. “Пещерско шосе”, как г-н Тиков ще обезпечи необходимостта от паркоместа за пациенти, лекарите и посетителите на лечебното заведение, когато новото трасе стане факт?