Двата края на пробива под Централна гара вече са свързани. Строителите са прокопали земната маса, която беше останала между двете части, научи TrafficNews. Вече бул. „Васил Априлов“ е свързан с ул. „Димитър Талев“. Отворено е малко пространство, което тепърва ще се разширява, за да се оформят изцяло габаритите на подземното съоръжение. Предстои още много работа и изземане на земна маса, която да оформи тунела на мястото на свързване.
Ръководителят на проекта инж. Николай Иванов заяви пред наш репортер, че в подземната част се извършват изкопни дейности, кофражни работи за въртрешната конструкция, както и че се работи по дънните плочи.
От двете страни – откъм бул. „Васил Априлов“ се оформят локалните платна и тротоари, а до автогара „Родопи“ строителите подготвят терена за мащабното асфалтиране, което ще започне през следващата седмица именно оттук. Когато се оформи и източното локално на „Васил Априлов“ в неговата цялост, асфалтирането ще се прехвърли и там – както по локалните, така и по съседните улици, по които също имаше дейности по подмяна на водопроводи и топлопроводи.
Крайният срок за завършването на съоръжението е до 31.12.2025 година, но по всичко личи, че той няма да бъде спазен. Все още няма и официално потвърждение от НКЖИ с колко ще бъде отложено завършването на проекта. Също така дали страната ни ще търпи корекции заради забавянето.
Не в по-добра ситуация е и Община Пловдив, която се бави с изготвянето на решение за развръзките от южната страна на пробива. Така в един момент може да се окаже, че подземната магистрала, която се извършва, може да се затапва в тесните улици на „Кючук Париж“, а на спирките за градски транспорт, които се изграждат, да не спират автобуси – решения, които градските власти трябва също да вземат максимално бързо.








