Пловдив е единственият град, който разполага само и единствено с частен транспорт и не се развива общинският такъв. Частните превозвачи получават 32 милиона общи годишни приходи, въпреки това те смятат да намалят броя на автобусите от 15 юни до 30 септември с 15% през работните и 9% през почивните дни. Всичко това ще доведе до още по-голям транспортен кошмар за пловдивчани. С тези думи независимият общинския съветник Слави Георгиев коментира темата с все по-наболялата тема за натоварения градски транспорт в града под тепетата.
Според него разреждането на транспорта ще доведе до масово недоволство и още по-изнервени пътници, шофьори и кондуктори. Той смята, че трябва да бъдат взети няколко важни и конкретни стъпки за развитието на обществения транспорт.
„Тези 32 милиона лева не трябва да бъдат инвестирани в частните превозвачи, които не ни предоставят добра услуга, а да бъдат пренасочени поетапно за развитието на общински транспорт“, изтъква Георгиев. Би следвало настоящите 29 линии да бъдат намалени , тъй като много от тях се припокриват, а броят на автобусите да бъде увеличен с над 100.
Той допълва, че по този начин трафикът ще се разтовари и въздухът ще стане по-чист.
В момента в града се движат едва 193 рейса по 29 автобусни линии. Слави Георгиев казва, че 70% от приходите на частните фирми идват от общинския и държавния бюджет, които се формират по следния начин: От тези 32 милиона, 22 млн. лева са компенсация от държавата и общината, 6 млн. лева от преференциалните карти и 6 млн. от продадените билети.
Общинският съветник заявява, че Пловдив изостава от другите големи градове в България, които развиват електробуси и тролеи, а защо не някой ден в Пловдив да има и трамваи.
Още от категорията
Виж всички
Спряха 38 павилиона „подарък" за някого на местната „Шан-з-Елизе" в Столипиново
4 000 лв. глоба за хулиган от Марково, набил бивш полицай
Акценти
Виж всички
Проф. Ива Христова: Пикът на супергрипа се очаква през януари
Астрономическата зима започва днес в 17:03 часа