Велоалейната мрежа в Пловдив е една от най-добрите в България. Транспортният проект, който реализира Община Пловдив в периода 2007 – 2013, безспорно най-добрата част бе изграждането на 48 км велоалеи, като в момента общата им дължина е над 60 км.
Пловдив е от градовете, в които метеорологичните условия позволяват почти целогодишно използване на велосипед, както и другите видове алтернативни превозни средства като тротинетки и скутери .
Големият проблем обаче е свързаността на отделните отсечки, което за мнозина ги прави нефункционални да се предвижват до работното си място или учебното заведение.
„Велоалейната мрежа е много важна, ако искаме да създадем възможности за алтернативно придвижване. Искаме да бъдем инициатори на нещо голямо в тази сфера. Смятаме, че в рамките на две години ще успеем да направим няколко малки, но важни стъпки в алейната мрежа. Надяваме се догодина да ги проектираме, а след това и да се изградят, защото не знаем чисто финансово как ще бъде тази година ”, заяви кметът Костадин Димитров.
Има няколко връзки, които са от витално значение, за да бъде затворен ринга на велоалеите. На практика в момента предвижването изток-запад е единствено през бул. „Марица – Юг”. Безспорно свързаността между Централна гара и бул. „Санкт Петербург” и бул. „Източен” е много важна.
Проблемът обаче е тясното платно за пешеходци. Възможно е от Централна гара до Сточна гара да бъде изградено трасе от южния тротоар, който да бъде споделен, като това продължи през Военна болница до кръстовището на Аграрния университет. Друга опция е от Сточна гара трасето да продължи по бул. „Найчо Цанов” и оттам да е връзката с кръстовището с Аграрния университет.
Кметът на „Тракия” Георги Гатев иска изграждането на две велоалеи, с което районът ще изцяло свързан - от бул. „Освобождение” до ул. „Проф. Цветан Лазаров”, както и по ул. „Недялка Шилева”, за да се свържат двете основни пътни артерии - бул. „Освобождение” и ул. „Цар Симеон”.
Друга стъпка, която трябва да се направи е по „Цар Борис III Обединител”. Там велоалея има само около Античния форум и Тримоницум. Поради това трябва да се изгради такава от кръстовището на Сточна гара до Тунела. Оттам трябва да се мине през улиците около Понеделник пазара и Източната порта, за да се стига до алеите на бул. „6 септември”, тъй като по закон не може да се минава през тунели с велосипеди и електрически скутери.
През последния мандат бе изоставена практиката на всички пътни ремонти да се правят велоалеи. Така например ул. „Даме Груев” остана без трасе за велосипедисти. Все пак такава ще има по ул. „Модър” и ул. „Царевец”, като ще може да се минава с велосипед и през пробива между „Западен” и „Южен”. Велоалея ще има и по „Голяконарско шосе”.
Още от категорията
Общинският съвет спря продажбата на безценица на част от топ имот в центъра на Пловдив