Мъж от Пловдивско даде на съд Областното пътно управление на Пазарджик. Причината – неизплащане на щета и арогантно отношение. Данаил Григоров за малко да причини тежък инцидент на пътя преди две години, влизайки в огромна дупка на магистралата. На косъм се разминават 7 души. И те са потърпевши от отворилия се асфалт на аутобана.
Данаил Горов пътувал от Панагюрище към Белозем. На 100-тния километър от автомагистрала „Тракия”, в платното в посока Бургас, в аварийната лента, видял спрени 3 тира и 4 автомобила. Помислил, че има катастрофа и намалил скоростта. В същото време усеща, че колата пропада и се чува зверски удар.
Автомобилът започнал да се носи по пътя, Данаил загубил управление над возилото си, което за късмет спряло на сантиметри от паркираните камиони, коли и хората в аварийната лента. Последните се разбягали и по чудо не са се оказали под колата на Горов.
Причината за инцидента се оказала огромна дупка, която се е отворила от дъждовете. Водата допълнително я е замаскирала и е останала невидима за водачи. Паркиралите в страни от пътя също се оказали жертви на кратера. След Данаил още няколко водача са пострадали.
„Гумата беше разпрана, джантата беше крива. Водачите на камионите и колите разказаха, че и те са спукали гуми. Около 6:00 часа сутринта подадох сигнал до спешен телефон 112. След час дойде екип от Областно пътно управление в Пазарджик. Дойде поддържащата фирма и запълни дупката с пресован асфалт”, разказва пред TrafficNews Данаил Горов. Той е заснел бусът на фирмата, която е пристигнала веднага след инцидента. Документирана е и самата дупка.
Два дни след инцидента Горов застава пред камерата на една от националните телевизии, за да разкаже за инцидента. Във видео репортажа отново е показано мястото на инцидента, както и пресните следи от ремонта на дупката.
„Тогава беше потърсено мнението на представители от Областно пътно управление. Пред камерата от агенцията в Пазарджик потвърдиха, че е имало дупка на пътя, знаели са за нея още предишния ден, но не са я запълнили. Това официално го съобщи инженер Мая Шимбова”, разказва Данаил.
Два месеца под ред той изпраща писмо след писмо до АПИ, отговор – липсва. Принуждава се да ги търси по телефона. През това време – колата седи непокътната.
„Бяха много груби от Агенция Пътна инфраструктура. Казаха ми, че трябва да се обърна към Областно пътно управление. Колата не я ремонтирах, тъй като смятах, че от агенцията ще искат да се направи техническа експертиза, преди да ме компенсират. Пуснах още писма и до ОПУ-Пазарджик. От тогава нито отговор, нито нищо”, допълва Горов.
Така той ремонтира колата си, събира всички налични документи, преписки и писма и завежда дело срещу АПИ. Първоначално искът е бил депозиран в Пловдив, но делото е прехвърлено в Пазарджик.
„На 3 ноември бе първото заседание. Най-интересното е, че в залата от Областно пътно управление отрекоха да е имало дупка. Официално пред медиите беше съобщено, че са знаели, а сега – дупка е нямало. В залата си доведоха инженер, който заяви, че ден преди инцидента е минал по трасето и не е констатирал неравности. Те привлякоха като помагачи „Магистрали” ООД, които са трябвали да запълнят дупката. В момента си прехвърлят едни на други отговорността. Поисках да ми се възстанови щетата. Назначена е в момента техническа експертиза. Вещо лице ще установи дали е реална сумата по щетата. Сумата е смешна – 609 лева. Въпросът е принципен”, казва Данаил Горов.
Той и останалите потърпевши са обсъдили варианта за колективен иск още в деня на инцидента. В последствие обаче, те се отказват от влизане в съдебна битка с АПИ. По думите на Горов, ако е имало колективна жалба, нещата са щели да се развият по друг начин.
„Един от водачите беше много ядосан. Трябваше да напуска страната, но в последствие се отказа. Имаше посещение от КАТ, записани са всички пострадали коли, водачите също. Тези хора обаче не могат да бъдат призовани за свидетели”, казва потърпевшият мъж.
В съдебна зала преди дни, той е бил обвинен от адвокатите на ОПУ-Пазарджик, че сам си е причинил щетата.
„Бил съм нарушил правилата за движение по пътищата. Карал съм с несъобразена за пътната обстановка скорост. Дупката обаче не се виждаше, беше пълна с вода. Делото бе заведено отдавна. Чакахме доста време писмо от КАТ-Пазарджик. Проточи се дълго време и заради пандемията”, каза Горов.
Самият процес е заведен не заради пари, категоричен е Данаил.
„Разходите по делото ще повече от самата щета по колата ми. Въпросът е принципен. Подадох искът заради отношението и за това, че хората трябва да си търсим правата”, каза още потърпевшия мъж.
Делото продължава в съда в Пазарджик на 15 декември.
Още от категорията
1 954лв. стана средната заплата в област Пловдив, столичани взимат с близо 60% повече