Задръстванията в Пловдив стават все по-обсъждана тема, особено след затварянето на възлови улици в Кючука, както и затварянето на участъка на бул. "Христо Ботев" край Централна гара. Натовареният трафик изнервя водачите на автомобили и те са склонни да забравят, че линейките са със специален режим на движение.
При движението си те подават едновременно светлинен и специален звуков сигнал. Съгласно нормативната база, специалният режим на движение на линейките се използва само при служебна необходимост.
Репортер на медията ни се свърза със собственик на частна фирма за линейки, която приема сигнали от 112.
Той обясни, че придвижването в града става все по-трудно. След затварянето на много участъци в Пловдив, на водачите им се налага да удължават маршрута си, тъй като заобикалят през малки улички. Като друг проблем той посочи това, че не срещат колегиалност на пътя, тъй като шофьорите не знаят как се дава път.
„Светофарите на много места не работят правилно, не срещаме колегиалност на пътя, хората не знаят как се дава път на линейка. Много често чакаме с минути, докато участниците в движението се реорганизират така, че да успеем да минем. Преди две години направихме клип съвместно с Общината, МВР и Пожарната, за да демонстрираме колко важна и отговорна е дейността, която изпълняваме и да покажем на гражданите как да указват съдействие, когато се придвижваме по спешност”, коментира той.
В следствие от затварянето на множество улици, придвижването на линейките в пиковите часове отнема около 25-30 минути.
„Това време е страшно много в нашата професия. Случва се при подаден спешен сигнал колегите да не успеят да стигнат на време и лекарите не могат да спасят човека. Най-сложно е придвижването в Кючука, както и покрай Централна гара. В Южен булевардите са тесни, има много малки улички, по които трудно се минава, а откакто разкопаха целия район е ад. Често правим нарушения, за да стигнем по-бързо до адресите”, обясни той.
Трябва да се обърне внимание и на линейките, които са с включени сирени, но се движат бавно. Много често се случва да се превозват пациенти с политравми, деца или бременни жени, които раждат. Случва се и лекарите да са на крака по време на пътя и да се опитват да спасят човешки живот. В такива моменти се изисква прецизно и бавно шофиране.
„Много често в такива моменти водачите на автомобили ни свирят и правят неприлични жестове, тъй като си мислят, че на нас ни е забавно да пуснем сирените и да забавяме движението. Точно обратното е – това е една от най-отговорните части от работата ни”, допълни той.
TrafficNews призовава гражданите да бъдат съпричастни с работата на спешните екипи и да спазват правилата за движение по пътя.
Още от категорията
Нова жалба на КАБ бави изграждането на новата сграда на СУ „Св. Патриарх Евтимий" за 22 млн. лева