На фона на информацията на НСИ, че Пловдив изпревари София по брой на разрешителни за строеж и разгъната площ, в града започна подготовка за поредния голям строителен обект. Строителна техника събаря сградата, в която дълги години се помещаваше Трудово производителната кооперация /ТПК/ „Марица“, в която работеха голяма част от трудоустроените пловдивчани по времето на социализма. Тя се намира на ул. „Арх. Камен Петков“ 12 в широкия център на града.

Сградата, която е била в активите на ТПК „Марица“ , преди няколко години преминава в активите на „Марица 2011“ АД . Едноличен собственик на дружеството е ТПК „Марица“.

Действителен собственик се води Христо Караманов – шеф на ТПК „Марица“, а в съвета на директорите членуват Митко Караджов, Борис Инчев,Кристина Чорлева  и Иван Ангелов. Четиримата са собственици на фирми от холдинга за производство на хляб и хлебни изделия „Симид“.

За новият обект има издаден ПУП, който предвижда разгърнатата  площ на новото строителство да е над 11 000 кв. м. Община Пловдив е издала скица-виза за проектиране. Визата е за ново свободно високо застрояване и подземно застрояване,. Параметрите на устройствената зона са: височина до 25 метра, плътност до 60%, кинт до 3.5, озеленяване минимум 30%, паркиране минимум 100%.
ТПК "Марица" отдавна не функционира като такава, всички помещения бяха дадени под наем на частни фирми.

Липсата на свободни общински и частни терени, пренасочи интересът на инвеститорите на имотите на бившите трудово- производителни кооперации, кооперативни съюзи, заводи и фабрики в рамките на града. Някои от тях са фалирали, а други изнасят дейността си извън града, тъй като логистиката там е далеч по-лесна.

По подобен начин преди време бяха застроени няколко бивши Битови комбинати, като последният случай е с новата сграда на ъгъла на ул. “Даме Груев” и ул. “Пере Тошев”. Сменена е собствеността на бившата консервна фабрика „Филикон“,  Обединена млечна компания , автогара „Север“ и др. , като там се предвижда строителството на огромен жилищен комплекс.

За съжаление инвеститорският интерес далеч не съвпада с желанията и нуждите на обществото. Инвестициите, които общината прави в социална и пътна инфраструктура не отговорят по никакъв начин на презастрояването и градът вече буквално се задъхва от трафик, липса на достатъчно зелени площи , няма достатъчно детски градини, въздухът е замърсен много над нормите. 

Презастрояването е факт , но към този момент няма работещ модел , нито идея за такъв, с който общината да наложи някакви ограничения.