Община Пловдив стартира процедура по принудително отчуждаване на четири имота, разположени в карето между бул. „Македония“, ул. „Бяло море“ и ул. „Апостол Войвода“. Те са нужни за реализацията на развръзките на  ключовия инфраструктурен проект – комуникационно-транспортния пробив под жп ареала на Централна гара, който ще свърже бул. „Васил Априлов“ с бул. „Македония“.

Върху имотите има и постройки - търговски и жилищни, които ще бъдат съборени след отчуждението.  Засегнатите имоти са на „Македония“ №16 с площ 321 кв.м. и три сгради – две жилищни и една търговска, а обезщетението възлиза на 168 372,10 лв. без ДДС.

Вторият имот е на ул. „Бяло море“ №2 с площ 398 кв.м. и четири сгради, включително многофамилна жилищна постройка и търговска сграда,  като  сумата е 236 027,06 лв. без ДДС.

Имот на ул. „Апостол Войвода“ №2 с площ 68 кв.м. и две едноетажни жилищни сгради, а сумата е 37 527,46 лв. без ДДС. Отделна сграда на същия адрес – ул. „Апостол Войвода“ №2, с площ 44 кв.м, а за  нея е определено обезщетение от 14 179,90 лв. без ДДС.

Общата сума е 456 106 лева без ДДС.  Собствениците обаче могат да обжалват стойността на обезщетението, но не и него по същество .

Паралелно с тази заповед за отчуждение вървят още няколко процедури в района. Общо имотите, които са нужни за реализиране на развръзките от южната страна са близо 40, а много малко от тях са отчуждени. Освен това няма яснота около имот от над 5 дка на БДЖ, който Община чака, а без него не може да се направи очакваното кръстовище на ул. „Димитър Талев”, ул. „Бяло море” и ул. „Калиякра”

Община Пловдив все още не е започнала и  процедурата за проектиране на цялата зона от южната страна на пробива, който той трябва да е готов до края на 2025 година. Това поставя под въпрос и дали пътната инфраструктура там ще бъде готова тогава, което може да създаде брутална тапа в район „Южен” и да обезсмисли изцяло проекта на новата пътна връзка.