По проекти за 291 млн. лева, които да обхванат 191 км от Републиканската пътна мрежа в Пловдивска област, работят от Областно пътно управление. На практика това е близо 20% от цялата Републиканска мрежа на територията на областта и ще обхване най-натоварените пътища.

Шефът на Пътното инж. Йордан Калев разказа пред TrafficNews, че вече 86 млн. лева са осигурени за мащабни ремонти и проектирането на пътищата в програмата на АПИ. Освен ремонтът на пътя за Лъки и Юговското ханче, вчера започнаха и дейности за 13 млн. лева на пътя Брезово – Раковски, който е от 12 км.

Най-големият ремонт, който ще започне и е с одобрено финансиране е пътят Асеновград – Кърджали с дължина от 32 км, а стойността е за 52 млн. лева. Той ще бъде изцяло реконструиран, а на места разширен.

„От лятото работим активно за ремонта на Околовръстното шосе на Пловдив,  който е наложителен. Успяхме да получим финансиране от 24 млн. лева за трасето от Пазарджишко шосе до Асеновградско шосе. Направихме обследване,  като имаме и вече ясен план как ще се действа при проекта за бъдещето му удвояване”, обясни Калев. Той разказа, че Околовръстното ще се работи по примера на пътя Пловдив – Асеновград. Ще се направи първо цялостен ремонт, а след това пътят ще остане  за едното платно, а другото ще се изгради успоредно до него, заедно с локалите.

Проектът обаче едва ли ще се случи скоро, тъй като все още не е избран проектант, след това трябват отчуждения, екологична оценка, осигуряване на финансиране и други процедури. Той даде пример с Югоизточния обход, по който се работи от 5 години и още не може да започне.

Калев каза, че няма как сегашният път да бъде „излишен” или разрушен при проекта за удвояване, тъй като има съвсем малки  участъци, които трябва да се изместят от сегашното трасе. Такова е край Коматево, където пътят трябва да отиде на 300 метра на юг.  Това е заради близостта на жилищата в Коматево.

Пари са отпуснати за проектирането на останалата част от заложените проекти на Пътното управление. Сред тях са за трите възли на АМ „Тракия” към Пловдив.  Най-мащабният обект, който трябва да се изпълни е за пътя Пловдив – Първомай – Хасково, където е заложена сумата от 300 хил. лева за технически проект.  Участъкът е 44 км, а сумата за ремонта му е над 61 млн. лева.

Проекти се правят за пътищата Асеновград – Садово и Асеновград –Първомай, за които Пътното се надява за финансиране от АПИ.  Те са на стойност от 40 млн. лева

В програмата е и 30 км участък от Околовръстното – Браниполе  - Гълъбово – хижа „Здравец” до Бяла Черква, като предварителните разчети са, че за проекта ще са необходими около 30 млн. лева.

Според Йордан Калев, ако тези пътни отсечки се ремонтират то ще се реши голяма част от проблемите с предвижването в Пловдивска област, но не всички.

„Имаме и още един списък с проекти, които можем да финансираме при  остатък от реализираните проекти – тези, които започнахме и за очакваните.  Пътищата, които могат да получат финансиране са пътят до Лилково, Кричим – Ново село, от Цалапица до АМ „Тракия”, Баня- Калофер, както и Троян –Кърнаре. Има много пътища, които не са в цветущо състояние, но с магическа пръчка не може да стане всичко”, каза шефът на Пътното.