
Разработването на новата онлайн платформа, чрез която жителите на Пловдив ще могат да ползват широк спектър от общински услуги директно през мобилния си телефон, официално започва. Изпълнението на стойност 1 166 400 лв. с ДДС, е възложено на ДЗЗД „Дигитален Пловдив“ – обединение, в което водещ партньор е пловдивската компания „Роболитикс” ЕООД, а съучастници са софийските дружества „Юпасс” АД и „Глюкит” ЕООД, предава TrafficNews.
В момента се финализира документацията и предстои подписване на договор с избрания изпълнител. След това ще започне и разработването на системата, съобщи зам.-кметът по дигитализация Владимир Темелков. Към настоящия момент обаче финансиране за проекта не е осигурено.
Целта на системата е да осигури бърз и удобен достъп до административни дейности без необходимост от физическо посещение в институциите, като реализацията трябва да приключи в рамките на шест месеца.
Както медията ни съобщи, новата дигитална платформа ще предлага три основни канала- модерен интернет портал, мобилно приложение и софтуерен модул за интеграция с Viber Chatbot. Това ще позволи на жителите и гостите на Пловдив да ползват различни общински услуги по всяко време и от всяко място.
Чрез системата пловдивчани ще имат възможност за проверка и онлайн заплащане на местни данъци и такси, глоби, паркиране, билети за културни събития и градски транспорт. Ще могат да се подават заявления за издаване на електронни винетни стикери за локално паркиране и служебни абонаменти. Освен това платформата ще осигурява актуална информация за градския транспорт, ремонти, инициативи, събития, образование и спорт. Чрез нея жителите ще могат и активно да участват в анкети и да задават въпроси, предоставяйки обратна връзка към администрацията.
Проектът ще бъде в полза както за гражданите, така и за общинската администрация, осигурявайки лесен онлайн достъп до услугите и бърза двупосочна комуникация с институциите. Платформата ще бъде достъпна в App Store и Google Play, както и чрез популярното приложение Viber.
Паралелно с това, Община Пловдив работи активно по изграждането на Географска информационна система, финансирана с 5 милиона лева от републиканския бюджет. Проектът, възложен на консорциум с водеща фирма „Мапекс“ АД и с обща стойност 16 666 520 лева без ДДС, цели пълна дигитализация и трансформация на управлението на градската инфраструктура.
В момента се извършва мащабна работа по свалянето, структуриране и дигитализация на данни, като процесът е започнал от район „Централен“ и ще продължи поетапно с останалите райони и общински структури. Над 50 специалисти са ангажирани с изпълнението на проекта – около 40 от тях работят в София, а екипът на място в Пловдив наброява близо 10 души.
И двата дигитални проекта са част от стратегията на общината за модернизиране на градската администрация и превръщането ѝ в по-прозрачна, ефективна и удобна услуга за гражданите.
Още от категорията


Почина мъжът, ударен от паднал клон на алеята на Марица
